Wil jij ook een review voor Wellness Leiden plaatsen, klik dan hier
> Alle sauna’s in provincie Zuid-Holland
Beschrijving van Wellness Leiden
Wellness Leiden is een mooie, nieuwe sauna waar veel van te maken is. Great zwembad met view over Leiden. Vanuit de rustruimtes is dan Leiden toch wel een beauty. Jammer van de drukte op de gang. En al dat gedoe van en naar de keuken geeft niet echt een rustmoment. Maar het blijft toch een prima sauna met voldoende rustplekken.
Personeel is vriendelijk. De saunameesters zijn van die anvangers, maar ze zullen het wel eens leren.
Hoe dan ook, mijn dag in Wellness Leiden is heerlijk geweest, wij komen terug!
Profiteer van scherpe hotel & sauna aanbiedingen
Fletcher Hotels Verwen Arrangementen
Alle sauna- en wellnessfaciliteiten, heerlijke zomerse smoothie
> Wellness Deal vanaf € 69, klik hier
Gegevens van Wellness Leiden
BLUE Wellnessresort Leiden – Bargelaan 180 – Leiden – Website
Vervolg beoordelingen
Tim
Wellness Leiden is te duur voor wat zij bieden. Al eerder gemeld dat de kruidentempel een klankkast lijkt. Er zouden al klachten over zijn gemaakt, maar ze doen er niets mee. Ook de verlichting in de sauna zijn niet saunalampen. Je ligt er te kijk en dat met mijn lichaam is niet plezierig.
3 sauna’s, die goed gestookt zijn, maar door die herrie krijg je geen rust. De infraroodsauna stond op kapoet. Dit was niet gezegd bij de entree.
Personeel is wel vriendelijk maar onervaren. Ze doe hun best. Het eten is goed en netjes geprijsd. De rustbedden in de gang zijn een nieuwe uitvinding. Niemand zou erop komen met al die langs lopers. Het zwembad en whirlpool zijn top. voor het dompelbad moet je een kleine expeditie organiseren.
Ik zal er voor een short wellness groet nog wel eens komen maar niet voor langer. Helaas is er nog steeds geen goede sauna in Leiden. Sauna 5 mei viel al eerder af.
Tien
Wellness Leiden is een mooie sauna, maar er zijn nog behoorlijk wat kinderziektes die eruit moeten. Het eten in het restaurant is goed geprijsd, en het personeel vriendelijk maar het duurt behoorlijk lang voordat je je eten op tafel hebt (houd rekening met 30 tot 40 minuten). Bij ons bezoek was de grote 90 graden sauna kapot. De andere sauna’s waren niet echt heet. Wel prachtige uitzichten over Leiden en omstreken.
Het uitwisselingsprogramma met opgieters uit andere Fitland-vestigingen is leuk bedacht, maar vonden wij persoonlijk wat amateuristisch. Ik zit ook niet te wachten op een showtje tijdens een opgieting. Wellicht een sauna om een keer in de avond even voor een paar uurtjes naar toe te gaan, maar voor een hele dag kies ik toch weer een andere sauna.
Tiene
Een vriendin en ik waren afgelopen dinsdag naar deze sauna. Ik ben er vanaf punt 1 dat het open is gegaan vaker geweest (dit was de 8e keer) maar het bevalt steeds minder. Afgelopen week was het de laatste keer. Zoals in de andere reviews te lezen is het erg klein – afgelopen dinsdag liet Fitland zoveel mensen toe dat we een locker moesten delen omdat er te weinig lockers waren. Door de drukte was het restaurant ook overbelast – we moesten lang wachten, kregen toen het verkeerde eten en daarna wel het goede eten, wat soep uit een Unox zak bleek te zijn. Ze doen ook niet meer aan het gratis water met smaakjes, dat was er het eerste jaar nog wel. Tot slot was het zo druk dat er letterlijk nergens rust was – het was damesdag, schijnbaar is het dan altijd drukker, maar er was geen plek in sauna’s, het stoombad was stuk en overal zaten mensen te praten. Tegenovergestelde dus van waarvoor je naar een wellness toe gaat. Geen aanrader. Prijzen zijn ook nog omhoog gegaan afgelopen jaar. Veel geld voor matige ervaring.
Willem
een heerlijke sauna dag gehad: all inclusive is een aanrader.
Detail: Was niet de enige die het scrub zout lekker vond
Liesbeth
Ik had met een vriendin het flair arrangement geboekt met een ontspanningsmassage, lunch en welkomstdrankje. Aangekomen in het restaurant duurde het nogal lang voordat de serveerster naar ons toe kwam en ze wist niet wat dit welkomstdrankje inhield.
Sauna’s, zwembad en massage allemaal prima in orde. Alles oogt fris en schoon.
Lunch was oké, maar niet bijzonder.
We besloten daar te blijven dineren en in het restaurant aangekomen lukte het ons niet de aandacht van de bediening te trekken. Na ons zeker 4 stellen, die wel werden bediend en toen we de aandacht vroegen van een serveerster, kregen we op zeer bitset toon te verstaan dat ze bij ons zou komen zodra ze tijd had. Na enige tijd verscheen zij aan onze tafel en gaf mij te verstaan dat ik mijn handdoek van mijn stoelleuning moest weghalen, terwijl er meerdere mensen hun handdoek op dezelfde manier hadden en die werden daar niet op aangesproken. Deze serveerster wilde even duidelijk maken wie hier de baas was…dit alles weer op een onvriendelijke toon.
We hebben de winter hamburger besteld die veel te lang gebakken was. We hebben hier niets over gezegd omdat het ons weer niet lukte de aandacht te trekken en inmiddels geen zin meer hadden een discussie met deze serveerster aan te gaan.
We hebben bij de receptie hier een melding van gemaakt en we hopen dat hier iets mee gedaan wordt en het personeel beter geïnstrueerd wordt.
Je komt daar voor een heerlijke ontspannen dag en dan is het fijn dat het personeel je gastvrij behandeld. Dit was hier absoluut niet het geval in tegenstelling tot vele andere Sauna’s. Ik wil benadrukken dat het hier puur om het personeel van het restaurant gaat en niet het personeel van het wellness gedeelte.
Tegenvaller!!
Vandaag de AYAVAYA cabine gedaan.
Lichttherapie? Geen lichtjes, als je je ogen open doet zie je alleen een witte cabine.
Geluidtherapie? Het geluid staat véél te hard en is niet te regelen.
Aromatherapie? Nauwelijks waar te nemen.
De cabine ligt ook nog eens niet comfortabel voor rug en nek, te harde ondergrond.
Het straaltje warm water over je voorhoofd voelt alsof je bij de kapper in de wasbak ligt, maar dan zonder hoofdmassage. En is ook niet op pauze te zetten.
Ik vond de algehele ervaring teleurstellend en eerder stressverhogend ipv ontspannend.
Zonde van het geld!
Voor het eerst bij Blue Wellness geboekt in Leiden. Wat een heerlijke verwendag met alles erop en eraan moest worden, voor mijn dochter en mij, eindigde in een hectische race naar huis, omdat mijn man met ambulance was afgevoerd. Omdat we nog niet van al het betaalde gebruik hadden gemaakt, schreef ik hen een mail met de vraag om een voucher oid voor de nog openstaande faciliteiten ( diner en drankjes).
Tot mijn verbazing kreeg ik een supervriendelijke mail terug, waarin ze ons, na alle stress, de hele dag opnieuw aanboden!! Chapeau: ik noem dat geweldige service.
Tja. Mooi uitzicht en naast het station. Dat zijn alle positieve punten van Blue wellness Leiden.
Verder is deze instelling helaas écht een verschrikking. Wil je wellness/ontspanning, sla deze hut dan alsjeblieft over. Bezocht door sorry, dom, luidruchtig en op waarschijnlijk prijsbelust volk met geen enkel gevoel voor sauna waarden en normen. Stilteruimtes zijn hier onbekend, sociale afstanden en hygiëne ver te zoeken.(Denk aan douchen voor entree, na sauna, toilet etc) Het is overal te vol en er zijn zelfs te weinig kledinghaakjes om je handdoek aan te hangen of je moet het fijn vinden om lekker tegen iemand anders zijn handdoek aan te hangen. Hmmmm. Mijn badjas met e-reader werd zelfs gejat.
Het personeel aan de receptie is verder compleet apatisch(Echt heel erg.), in het restaurant proberen ze het nog een beetje. Ook een hotelovernachting zou ik hier zeker overslaan. Één keer overnacht en dat was een complete desillusie. Brandalarm om half negen op zondagochtend met geen enkele verklaring van het personeel, 10 verdiepingen met de trap naar beneden zonder ook maar iemand van het personeel gezien te hebben of uitleg gekregen te hebben. Bij het uitchecken werd er met geen woord over gerept. Kortom, doe jezelf echt een plezier, het “Fletcher” gevoel, blijf er ver vandaan.
Als je voor de rust en inkeer komt is Bluewellness geen goed idee. Overal luid pratende mensen en herrie. De saunameesters die de opgietingen verzorgen zijn hele aparte types! Jiskefetachtige toestanden, een soort showmannetjes, de één verteld spannende verhalen tijdens de opgieting, de ander bekogeld iedereen met ijs en gooit steevast een emmer water over zichzelf heen omdat hijzelf niet tegen de hitte kan. Het lijkt wel een persiflage op een Wellness daar.
Oooo echt een slechte sauna.Mensen gedragen zich niet en in de panorama sauna hoor je het geluid van het restaurant boven je.Verder erg stoffig enmatig eten.Veel te kleine kleedruimtes.
Ik ga nooit meer!
NIET NAAR TOE GAAN!
– koude latte macchiato
– tafel vies, plakkerig
– vuile vaat op andere tafels werd niet afgeruimd
– personeel onderling niet op elkaar ingespeeld
– er hing spanning tussen personeel
– lang wachten in restaurant
– salade geitenkaas was de geitenkaas niet warm, terwijl dat wel gevraagd en beloofd was. Croutons waren oud.
– de grote wijnglazen waren op. Dus wij kregen kleine glazen met dus ook minder wijn erin dan andere gasten
– op zich mooie sauna’s.
– bij het voetenbadje verzamelen mensen voor de opgieting zodat je het gevoel hebt in een epi centrum te zitten van een vliegveld, zo druk is het. Deze mensen staan 15 minuten op een kluitje te wachten.
– er hangen bordjes stilte gevraagd. Niemand die zich daaraan houdt. Het leek wel een kippenhok.
– bij uitchecken waren maar 2 drankjes te zien in de computer wat we genuttigd hadden in het restaurant. We moesten zelf opnoemen wat we alsnog genuttigd hadden.
– meneer aan de balie erg onvriendelijk, ongeïnteresseerd en zeker niet gastvrij.
– Eens maar nooit weer
Voor ons ook een grote teleurstelling. Bergen vuile vaat op de tafeltjes die niet opgeruimd werd. Wij zijn ,s middags helemaal niet geholpen in het restaurant. We hebben 25 minuten gewacht op service. Na diverse tevergeefse pogingen om de aandacht van een medewerker te krijgen ben ik zelf richting de keuken gelopen. Medewerker gesproken die direct in de verdediging ging, mij niet aankeek en op het onbeschofte af reageerde. ,S morgens was hij ook al humeurig bij het brengen van de koffie Zeker geen visite kaartje voor het bedrijf. Klacht indient, en ter compensatie werden ons vouchers aangeboden. Deze hebben wij nooit ontvangen.
Kleurensauna is een sauna met 2 kleuren velletjes voor een lamp. Enorme lange wachttijden bij in en uitchecken omdat zowel hotel als sauna gasten zich in een krappe ruimte moeten melden. Niet meer de welness die het geweest is. Heel erg jammer.
Schandalige service van de algemene telefoonlijn.
Ik heb een reservering voor een sauna bezoek, maar mijn schoonvader is overleden, dus ik ga niet.
Wil ik annuleren of wijzigen, zegt de medewerker dat dat eenmalig mag, maar even binnen een dag, anders is het jammer van de reservering!!
Als of ik, terwijl ik een uitvaart aan het regelen ben, even een nieuwe datum kan prikken.
Schandalig!!!!!!
Veel eerder dan gepland terug in de trein na een bezoek aan Blue Wellness Leiden. Het complex heeft nauwe gangen en het is er erg druk. Rond 12.30 uur naar het restaurant gegaan om een tosti te bestellen met het idee om om 13.30 uur een opgieting mee te doen. Dat is niet gelukt, de tosti was er nog niet, maar zou snel komen. 5 kwartier na bestellen nogmaals gevraagd en het antwoord was, we kunnen geen bestelling tussen door doen. Was ook niet de vraag, want de bestelling was al gedaan.
Anderhalf uur na bestellen maar aangekleed en weggegaan om op het station wat te eten te kopen.
Voor het eten een massage gehad, die was ok, maar misschien moet de schoonmaker ook eens op de massagebank liggen, dan heb je een andere kijk op de vlokken stof.
Dat was eens maar nooit meer naar deze sauna!
Na het lezen van meerdere negatieve reviews gingen we met lood in de schoenen naar deze sauna. Maar het is toch verrassend goed bevallen. Vriendelijk personeel, mooie uitzichten en genoeg plek in de sauna’s. Hygiëne was oké. Voor herhaling vatbaar!
Vandaag 8 oktober in Blue Wellness Leiden geweest. Het viel tegen. De Turkse Stoom sauna was buiten werking, van de infrarood sauna werkten maar 2 plekken van de 6 en de ruimte rook erg onfris.
De opgieting was heerlijk en subliem uitgevoerd door een onwijs leuk echtpaar met heerlijke humor.
In het restaurant was het tijdens de lunch nog redelijk. Al was de smoothie duidelijk uit een pak; geen vezeltje vers fruit erin te vinden! Dus heel erg duur. Alleen moet de bediening weer op cursus, omdat de volgorde van opdienen van geen kant klopt!
Het eten zelf was wel goed.
Dat was NIET te zeggen van het diner!
Veel tafels waren vies en er stond nog vuile vaat op. Onze tafel ook vies. Eten en drinken besteld en tot VIER KEREN moeten vragen of de tafel schoon gemaakt kon worden! Resultaat? Ja zeggen en NEE DOEN! En weer eerst het eten brengen en dan pas het drinken opdienen! Ik was zo nijdig dat ik het eten op een andere tafel heb gezet, tot onze tafel eindelijk schoon was!
De kipsate was prima, al moest je de pindasaus tussen de groente gaan zoeken. De vegaburger was koud en een aanfluiting. Een nieuwe gekregen, DACHT ik! Mijn vrouw is vegetarisch. De warme burger die ze kreeg was een VLEES burger! Ze hoefde niet meer! Ik verhaal gehaald bij de cheffin. Wat bleek? Niet alleen kon het geheel niet door de beugel, erger nog: men had de bestellingen van 6 ANDERE GASTEN op onze rekening gezet! En wij zijn maar met z’n tweetjes. Dat werd uiteindelijk netjes opgelost, maar het is toch van de zotte dat zoiets überhaupt kan gebeuren!!!!
Jammer genoeg is Blue Wellness te Leiden in kwaliteit ZWAAR ACHTERUIT GEGAAN!!! Geen aanrader meer!
Pingback: Sauna Top 10 2022 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland
De enige sauna die open was op Koningsdag dus.. vooruit dan maar. Ontvangst : de volgende kan zich melden, gevolgd door: en de naam is ?, lekker gastvrij. Kom hier met tussenpozen sinds de opening ongeveer 10 jaar geleden en zie door gebrek aan onderhoud en aandacht de sauna steeds meer verloederen, losse kraan. douchekophouder, roestende drempels afgeplakt met ducktape, scheuren in de kussens van de relaxcocons en heel veel missende koptelefoons, met afzetlint afgesloten wirlpool …kan nog wel even doorgaan… alemaal tekenen van een gebrek aan aandacht. schoonmaak .. ook zo’n ding, op diverse plekken van die dotten stof en haar , sinaasappelschillen, een smeulende asbak die overvol is buiten… het eten.. matig, het bedienend personeel .. nog aan het leren het gastheer/vrouwschap onder de knie te krijgen, scrubzout op, gedurende hele verblijf geen saunamedewerker gezien om aan te vullen/schoon te maken . ondanks alles wel lekker gezweten en genoten van het mooie uitzicht … kom hier alleen voorlopig niet meer want 24,50 .. te duur !
Ik kom al vaker in de deze sauna het eten is niet lekker laats had een vriend een uitsmijter gevraagd uitsmijter kwam met oud brood je kan het melden bij de balie ze doen er niks aan.En wat iedereen schrijft hier het duurt ook nog heel lang voordat de bediening komt ze staan altijd te praten let maar op.Dan is de Panorama sauna heel mooi maar ze lopen boven je hoofd heel hard ook als je in de kelo sauna ligt je schrikt je een hoedje als je daar ligt.Ik zal het wel fijn vinden als er verbetering komt vooral het eten.
Afgelopen week weer een sauna geboekt via SD
Bij binnenkomst om 11.00 waren alle kaartjes voor de opgietingen al vergeven.
Helaas
De glutenvrij lunch was zo erbarmelijk slecht dat ik van de gastvrouw een theetje van het huis kreeg om het gerecht dat bestond uit een klein broodje met een vers smeerseltje geitenkaas en een paar flintertjes sla met een sausje dat er lukraak en niet passend bij het gerecht geserveerd werd
Jammer
Standaard heeft wellness Blue een soort aanbiedingen van 10 Baden kaarten
sinds dit bestaat kopen mijn neef en ik deze ‘zogenaamde’ aanbiedingen
Elke keer als we die 10 baden kaarten kopen krijgen we bij 2 of 4 vouchers de melding dat deze al gebruikt zijn, code dus al gebruikt
Dis is geen incident maar standaard
Bij het praten met andere gasten horen we niet anders dat dit ook bij anderen het geval is
Omdat dit geen incident is maar een standaard werkwijze ruikt dit gewoon naar OPLICHTING
Bij vragen hierover via e-mail krijg j gewoon geen antwoord ook niet bij het hoofdkantoor
Heeft oo geen zin om hier ter plaatse te vragen aan de ‘barbie poppen’ die bij de seks staan zijn meer druk bezig met het kijken naar hun nagels of die wel in orde zijn
Ik heb ook die ervaring ! Wat slecht !!!!
Donderdag een dagje sauna gereserveerd bij Blue Wellness in Leiden. We werden vriendelijk ontvangen en de aangepaste regels vanwege corona werden ons verteld. Er zouden 3 opgietingen zijn, om 11 uur, 13.30 uur en 16.00 uur, per keer mochten 8 gasten deelnemen aan de opgieting. Het was 10.15 en de opgieting voor 11.00 uur zat al vol. Als we ons om 11 uur weer zouden melden bij de receptie dan zouden we kaartjes krijgen voor de opgieting van 13.30 uur. Even over 11 uur terug bij de receptie en er waren geen kaartjes meer voor de opgieting van 13.30 uur. Toen werd er verteld dat we om half 2 kaartjes konden halen voor de opgieting van 16 uur. Om 13.25uur stond ik weer bij de receptie en er waren 3 mensen voor mij. Maar toen ik aan de beurt was moest ik even wachten, er werd druk en geïrriteerd heen en weer gelopen door het personeel en toen ik uiteindelijk vroeg wat er aan de hand was werd mij verteld dat er andere collega kaartjes had gegeven aan bezoekers bij binnenkomst en de kaartjes weer op waren. Dan ben je in de sauna en moet je voortdurend op de tijd letten i.p.v. te ontspannen en uiteindelijk voor niets want we hebben niet kunnen genieten van een opgieting Dan maar naar het restaurant maar daar liep het personeel de benen uit het lijf omdat er te kort personeel was, het eten was oké maar erg prijzig. Om 17 uur bij het uitchecken werd niet gevraagd of we een fijne dag hadden gehad dus moesten het zelf aankaarten. Door de balie medewerkster werd toe gegeven dat het heel vervelend was en ze vroeg of we in het gebouw geparkeerd stonden, nee we waren niet met de auto. Jammer want anders kon ze ons een uitrijkaart aanbieden. Maar omdat we niet met de auto waren kregen we geen alternatief aanbod . Voor mij is het wel de laatste keer dat ik hier geweest ben omdat ik op deze manier niet ontspannen thuis kom na een dagje sauna. Reina
Ik bezoek al heel lang saunas in Leiden Wellness Blue en ben altijd tevreden geweest over de kwaliteit maar er is iets onaangenaams vandaag gebeurd.
Ik weet dat in de wellnessruimte voor naakte sauna’s telefoon verboden is. Maar in het wellness-restaurant waar badjassen verplicht zijn heb ik mensen zijn telefoons gebruiken. Daarom heb ik vandaag bij het registreren voor de sauna en het reserveren van een tafel voor de lunch bij de receptie gecontroleerd of de telefoon is toegestaan, omdat ik een heel belangrijk telefoontje had. Een meisje bij de receptie bevestigde dat het was mogelijk, dus ik plande mijn dag dienovereenkomstig.
Toen ik bij het restaurant aankwam voor de lunch, vertelde de ober me dat de telefoon niet toegestaan was tenzij ik een goede reden had, ik legde hem uit dat ik een belangrijk telefoontje had, dan ik een bestelling plaatste en hij vertrok. Ik startte het gesprek en binnen een paar minuten verscheen de ober weer en begon tegen me te schreeuwen dat ik moest vertrekken. Ik begrijp het niet waarom hij van mening veranderde en besloot mijn gesprek te onderbreken. Ik probeerde hem uit te leggen dat ik de oproep niet kan stoppen, maar hij bleef schreeuwen. Het gevolg was dat ik naar buiten moest om mijn gesprek af te maken omdat het zo niet kon worden voortgezet. Dus ik kon een belangrijk gesprek niet beëindigen. Aanvullend heb ik morele schade geleden sinds er tegen me werd geschreeuwd en uit het restaurant gezet werd.
Eerste ervaring met blue wellness in Leiden was slecht. Ontvangst door chagrijnig en onprofessioneel personeel. Baden waren erg koud, op het bubbelbad na. Weinig sfeer in de gehele spa, nog niet te beginnen over het restaurant die oogt als een wachtkamer bij de tandarts. Ongeveer een uur moeten wachten op het eten, terwijl het restaurant niet voor de helft gevuld was. Geen aanrader.
Wat heerlijk om weer een dagje naar de sauna te kunnen gaan!
Sauna’s: prima, alleen jammer dat de Rasul cabine niet toegankelijk was. Opgieting heerlijk, professioneel en goede uitleg & nazorg…
Het restaurant vonden wij ongezellig, personeel duidelijk geen ervaring, lunch prijs/kwaliteit matig…
Geen enkele beleving, eten en snel weer terug de sauna in.
Nog nooit ergens anders gezien: De cocoon relax chairs, met koptelefoon en kleedje ligt dit heel comfortabel en weer dat mooie uitzicht over de stad.
Wii hebben ons goed vermaakt, maar zeker geen sfeervolle sauna…
Wat een slechte service in het restaurant. Ontzettend onervaren en onprofessioneel personeel. Eten was daarentegen heerlijk, maar er was iets mis met 1 gerecht waardoor het terug moest.
Sauna’s erg lekker en het zag er netjes en schoon uit. Prima voor een avond.
Wij zijn op 6 oktober in Leiden geweest, ons 3de bezoek, maar de eerste keer nu het een Blue welness is. De ontvangst was erg hartelijk, een grote verbetering. De sauna oogte netjes en schoon. Doordat het zwembad dicht was, wat keurig bij de reservering was vermeld, was het fijn rustig. We hadden een lunchtijd gereserveerd en de lunch was prima, snel op tafel en een fijne nette dame die ons eten serveerde. Later was er een accefietje in de sauna, welke snel en prima werd opgelost door de dame die ook de opgieting verzorgt, heel fijn!
Wij besloten rond half 5 nog wat te gaan nuttigen in het restaurant. Helaas stonden bij de banken overal vuile vaat, van voorgaande mensen. We moesten met zn allen erg ons best doen om van een andere serveerster haar aandacht te krijgen. Er werd totaal geen moeite gedaan om ons en mede bezoekers vriendelijk te woord te staan, laat staan om de vuile vaat op te ruimen.
Toen daar wat van werd gezegt door een mede bezoeker, kwam er een vaag antwoord dat ze in de keuken goed bezig zijn met handen wassen. Dat was de vraag niet, de vraag was waarom overal vuile vaat stond en dit niet werd opgeruimd, laat staan even een doekje over de tafel werd gehaald. Ook op de vraag of de smooties vers waren, werd geen antwoord gegeven, dan valt 5,95 voor een uit een pak fruitdruifje smakende smootie, in een longdrinkglas,, vies tegen. Als je bestelde wat in het menu stond was dat er niet en wou je taart, dan moest je maar naar de vitrine lopen om daar te kijken. Jammer, niet klant vriendelijk en een tip, jonge dame zoek ander werk, je bent niet geschikt voor dit werk, je zal vast ergens anders veel beter tot je recht komen.
Kortom, gemengde gevoelens. De 95 graden sauna was heerlijk, al is het dompelbad best ff lopen en werd het warme dompelbad steenvast geblokkeerd door mensen die daar in bleven zitten, daardoor kon je niet lekker doorlopen. Meer toezicht zou fijn zijn.
Of we nog een keer gaan….alleen als t niet anders kan.
De behandelingen in de salon zijn fantastisch goed.
De wellness zelf is om te janken. Sfeerloos, emotieloos en je bent er niet voor je plezier. Het was echt wachten op de behandelingen die we geboekt hadden. De ruimte die als ontspanningsruimte door moet gaan is een kantoorruimte met twee dromenvangers en wat treurige stockfoto’s van tropische oorden. Het is dan weliswaar op de 12e verdieping van een kantoorpand, dat wil niet zeggen dat je ook in een kantoorpand wil zijn. Overal fel daglicht en sfeerloze gangen. De paar sauna ruimtes waren simpel, maar daar was niet perse iets op aan te merken. Behalve dat in de kleurensauna twee lichtkabels van de Action weggestopt waren achter de bankjes (dat was het licht) en het voetenbad eerder een pisbak van een festivalterrein leek.
Het restaurant is eveneens treurig. Ondanks de supervriendelijke (voor een paar dagen uit Limburg overgevlogen) medewerkster, is het echt op alle terreinen zeer beneden niveau. Het eten is niet vers, alles is voorgefabriceerd en op z’n minst van de dag ervoor. Bruisend water dat aangeboden wordt als “direct gebotteld” is niet meer dan een home made soda stream kraanwater dat ook nog eens niet helder was, dreef het een en ander in aan broodkruimels.
De prijzen zijn over het algemeen niet bizar, maar een avocado gerechtje van drie snacks ter grote van een kleine paddenstoel waren met 13,50 euro behoorlijk i over-priced. Zeker als de kwaliteit zo slecht is.
Geen aanrader dus.
Maar nogmaals, de aangrenzende massagesalon krijgt een dikke tien. Drie behandelingen gehad en alle drie fantastisch!
Op de website staat dat de sauna maatregelen heeft genomen om toch te voldoen gezien de huidige Corona-regels waarbij het mogelijk was om tijdens de check-in het tijdslot voor je diner-tijd te bespreken. Dit laatste stond in mijn online reserveringsbevestiging.
De servicebalie bestond uit verschillende tafeltjes, waar een medewerker je hielp. Het was hier chaotisch en het ene tafeltje was alleen voor de check-in voor sauna, de andere alleen voor hotel. Dit was nergens aangegeven. We hadden gereserveerd voor de Wellnes voor 18:00 met een aansluitende overnachting.
Eerst de check-in voor de Sauna, bleek dat het moment voor diner pas 20:30 was. Toen ik vroeg of er niet een vroeger moment was bleek werd mij op een kinderlijke toon verteld dat i.v.m. Corona het vrij druk is qua reserveringen. Nadat ik tegen de desbetreffende mevrouw zei dat ik dit uiteraard begrijp maar ze dan op hun website moeten zetten dat je online al moet reserveren i.p.v. op de dag zelf aan de balie werden wij raar aangekeken en kregen wij hetzelfde Corona verhaaltje te horen, alsof Dom en Dom samen een saunabezoekje hadden gepland. We konden wel een borrelhapje en drankje nuttigen om 19:00, dus deden we dat maar. Inchecken voor het hotel kon niet, we moesten weer in een nieuwe wachtrij gaan staan.
Na een tijdje te hebben gewacht op de mensen voor ons zei de medewerkster dat haar balie dichtging en we dus weer in een nieuwe rij konden gaan staan. Ik kreeg hier een duidelijk Schiphol gevoel, maar voelde mij hier niet te gast.
Eenmaal in de Sauna moet ik zeggen dat het heel duidelijk was hoeveel mensen er in een bad mochten etc. Alleen kunnen de gasten daar niet lezen en gaan ze gewoon zonder te kijken een bad in waardoor de baden te druk zijn. Ik heb ook geen personeel gezien dat rondliep om mensen hierop aan te spreken o.i.d.
Mijn vrouw en ik hebben het leuk gehad, maar lekker ontspannen? Ho maar. Dat lukt daar niet.
Om 19:00 in het restaurant zagen we dat het erg druk was en er te weinig personeel rondliep. Wij hadden medelijden met de man die alle bestellingen opnam en gewoon duidelijk ontzettend zijn best deed. Hij probeerde de klanten zo veel mogelijk te bedienen door eerlijk te zeggen dat ze over hun capaciteit zaten qua gasten in het restaurant. Rondom ons heen zagen we geïrriteerde gezichten van mensen die heel lang zaten te wachten op hun bestelling en eer bij ons de bestelling werd opgenomen waren we ook al een hele tijd verder. Dit in rekening genomen kwam mijn vrouw met de goede suggestie om maar een grote borrelschotel te bestellen en het diner van 20:30 maar te annuleren. Dit hebben we dan ook maar gedaan.
Eenmaal uit de sauna wilden we onze token gaan afrekenen. We hadden Entree met een verrassingsbond (gratis entree), maar deze was niet verrekend. Toen ik dit teruggaf aan (toevallig dezelfde) mevrouw aan de balie werd hier heel luchtig over gedaan en kreeg ik een gecorrigeerde bon.
De balie ernaast stond een echtpaar te klagen dat ze al 2,5 uur op hun eten aan het wachten waren en ze nu weggingen…. flater op flater.
Wellness is duur en dat zijn zij ook. Wellness zou ontspanning moeten zijn, maar dat was het voor mij absoluut niet.
Wij gaan dan ook geen gebruik meer maken van de Wellnesfaciliteiten van Fletcher in Leiden.
Good afternoon, I was just checking out your website and submitted this message via your feedback form. The feedback page on your site sends you messages like this to your email account which is the reason you are reading my message right now right? This is half the battle with any kind of online ad, getting people to actually READ your ad and this is exactly what you’re doing now! If you have an ad message you would like to blast out to millions of websites via their contact forms in the U.S. or to any country worldwide let me know, I can even focus on specific niches and my prices are very reasonable. Send a reply to: trinitybeumer@gmail.com
Van de week een dagje hier geweest. Ik zou er niet snel terug gaan. Vond het krap en smal. De sauna’s waren prima. De lunch was gewoon, niet echt bijzonder. Vriendelijke serveerster. Je mag je handdoek niet meenemen het restaurant in maar staat nergens duidelijk aangegeven. Alles zag er schoon uit. En jammer dat het parkeren zo duur nog is .
Update: ik ben gisteren weer eens geweest, in de hoop dat het allemaalk wat beter zou zijn nu. Het tegendeel was waar.
Er waren veel meer bezoekers dan de capaciteit aankan. Bij het woord ‘wellness’ verwacht je iets anders dan een kudde door elkaar krioelende opgehokte naakte lijven op zoek naar een plek om te zitten. Die er niet is. De stoomcabine was kaputt, en een briefje verwees naar een soort reserve cabine, maar daar mochten we op dat moment ook niet in. Dan maar naar de kleurensauna. Oh nee, ook gesloten, en wel in verband met de opgieting die 45 minuten later (!) zou beginnen. verder wildenw ee een tosti in het restaurant. Negen euro! Dat is normaal in de horeca, aldus de dame bij de receptie nadat ze onze klachten had aangehoord. Die komt dus kennelijk nooit in de horeca. Al met al, na een kopje koffie stonden we binnen twee uur weer buiten. Was er iets positiefs? Ja, voor het eerst was er een echt goede opgieting. Saunameester John heeft daarvoor de karcht die jongedames die het anders altijd verzorgen gewoon missen.
Toen deze sauna een jaar of vijf terug werd geopend als Fitland, was dit een superieure accommodatie. Maar toen begon het gestunt met de toegangsprijzen. Wie meer dan 11 – 15 euro betaalt om binnen te komen, doet iets niet goed. Gevolg: een overbevolkte sauna, waar de bezoekers als muizen in een kooi op elkaar zitten. Geen enkele privacy meer om rustig een gesprek te voeren met de mensen waarmee je naar de sauna bent gegaan. Kleedruimtes waar je – excusez le mot – je kont niet kunt keren. Spontaan naar de sauna gaan? Vergeet het maar, voor het weekend minimaal vier dagen vooraf reserveren. Daar zit je met je wintervoordeelkaart, die komt niet op.
Ik begrijp dat het een commerciële instelling is, die winst moet maximaliseren, en dan vooral door de horeca zoveel mogelijk te spekken. Een te dure horeca en van matige kwaliteit. Maar als jezelf het predicaat ‘wellness’ opplakt, zorg dan ook dat je als bezoeker een wellnessgevoel krijgt. want dat is er niet. Wat nog meer? Opgietingen die vaak de naam niet mogen hebben, omdat de frêle jonge dames die het moeten verzorgen gewoon aan kracht ontbreekt om de warmte te verdelen. En dan dat eeuwige onzinadvies, dat je je met je hoofd onder water moet afkoelen. Waar deze wetenschap vandaan komt, ik weet het niet, maar zeker niet uit Finland, de bakermat van de sauna. Blijft over het zwembad met het prachtige uitzicht over Leiden. Dat is nog het enige goede argument om Blue Wellness te bezoeken. Maar of dat genoeg is?
5 februari naar de sauna geweest, na de sauna wilde ik mijn haar Föhnen alle 4 de föhns deden het niet. Navraag gedaan aan de receptie, als antwoord kreeg ik dat ze er druk mee bezig zijn de föhns te repareren/vervangen omdat ze regelmatig er mee ophouden. De receptie zou iemand roepen, er kwam niemand. Later bij het afrekenen nog op terug gekomen, en de mevrouw van de receptie zei, ik heb het toch al gezegd wij zijn er druk mee bezig, dit komt erg onprofessioneel over. En ik met natte haren naar buiten.
Wij zijn met een aantal vriendinnen gegaan naar deze prachtige wellness. Het is niet heel groot, maar je kan heerlijk een dagje genieten. Mits dat verschrikkelijke manager Santousha Ferrol er niet is. Een manager hoort mee te denken met de klant en de klant als koning te zien. Je komt niet voor niets een dagje relaxen en niet om extra stress te ontvangen. Totaal niet klantvriendelijk en een verschrikkelijke attitude.
Voor de prijs die je ervoor betaald vonden ik en mijn man de massage behandeling erg tegenvallen. Onze eerste ervaring was ongezellig en we zijn erg teleurgesteld.
Wij hadden een massage behandeling van 50 minuten geboekt. We waren goed op tijd. Zodra wij binnen waren, was het personeel met ongename toon aan ons gesproken. Zij was boos dat we niet op tijd was. Volgens haar waren we al 30 minuten laat. Dus vertelde dat we geen 50 minuten behandeling kunnen krijgen. Ik was verbassd en laat ik haar de email bevestiging m.b.t. de booking zien. Toen bleek dat het reservering personeel een fout heeft gedaan met onze boeking. Uiteindelijk hebben wij na ongeveer 5 minuten discussie behandeling gekregen. Maar alleen voor 40 minuten i.p.v. 50 minuten. Wij moesten wel betalen voor 50 minuten behandeling ! Volgens het personnel hebben ze ook voor de eerste tien minuten (discussie m.b.t. foute reservering door hun personeel en plassen tijd) gerekend.
Erg scandaal.
Het is het geld dat je uitgeeft niet waard. Dat geld niet alleen voor de sauna. Er wordt overigens tegen je gesproken alsof je een kind bent (ben 32) en het goedbedoelde vriendelijke advies wat ik meekreeg sloeg volledig de plank mis.
Ik wilde er gewoon een keertje heen om de sfeer te proeven en dus om te ervaren hoe het daar is. Andere gasten hadden het daar duidelijk goed naar de zin, maar als je alleen van het uitzicht wil genieten kun je ook het restaurant inlopen of ergens een ander flatgebouw ingaan.