Elysium Bleiswijk vlakbij Rotterdam | Reviews & Acties

Jouw SaunaGids

Wil jij ook een review voor Elysium Bleiswijk plaatsen, klik dan hier

> Alle sauna’s in provincie Zuid-Holland


Beschrijving van Elysium Bleiswijk

elysium bleiswijkBeste lezer, ik ga vrij regelmatig naar de sauna, heb allerlei sauna’s uitgeprobeerd, maar Thermen Elysium Bleiswijk bij Rotterdam vind ik de mooiste die er is.

Er is een groot zwembad bij waar je ook heerlijk baantjes kunt trekken. Bij het zwembad is een kruidenbad en stoelen. Er zijn binnen : een caladarium, een turks bad, een turks bad met zwembadje erin( geweldig lekker), panoramasauna, lichtsauna, bubbelbaden, neveltuin, relaxruimte en een geweldig restaurant waar je echt 4 ster kan eten met aparte maar betaalbare gerechten.

En de grot sauna is klaar. Dit is een geweldige sauna, ziet er enorm knus uit en er liggen dennenaalden op de grond voor een lekkere geur. Grote sauna met een openhaard en sfeerlampjes, zeer de moeite waard!

De douches zijn netjes en je kunt gratis scrubzout, badolie en shampoo gebruiken, ook zij er verschillende olies voor na de sauna. Er zijn twee tuinen, een grote, en een kleine, in de grote tuin zijn: een zwembad een grote panorama sauna, een grotsauna, twee bubbelbaden in de vorm van tonnetjes, een groot dompelbad waar je in kan zwemmen.

Verder is er een kunstmatig strandje aangelegd waar je kan rusten. Verder is er in de tuin een restaurantje waar je wat kan drinken en steengrillen.

In de kleine tuin is ook een sauna en een bubbelbad. Dit is echt een sauna om aan te raden, heel geschikt om een hele dag heen te gaan, ik ga meestal al om 12 uur s’middags en blijf dan vaak tot sluitingstijd. Er is zo veel te doen en te zien dat je je er niet gauw verveelt, en ik kom er altijd heerlijk uitgerust vandaan.

Elysium Bleiswijk is een aanrader dus!

Groeten van Patricia


Elysium Bleiswijk neemt op de Beste Sauna Top 10 voor 2025 een prachtige 2e plaats in. Verrassend? Nee niet echt.


Profiteer van scherpe hotel & sauna aanbiedingen

Voordeeluitjes logoGolden Tulip Zoetermeer en entree Wellness Resort Elysium
2-daags Elysium arrangement
> Sauna aanbieding vanaf € 84,50, klik hier

Sauna aanbiedingen ZowegZoweg met mooie sauna aanbiedingen
Golden Tulip Zoetermeer en toegang Elysium
> Sauna aanbieding vanaf € 89,00, klik hier

Traveldeal sauna aanbiedingen2-dgn Luxe 4* Hotel bij Dordrecht inclusief
ontbijt en dagentree Wellnessresort Elysium
> Mega Wellness Deal! vanaf € 91,00, klik hier



Gegevens van Elysium Bleiswijk

Sauna Elysium – Kooilaan 1 – Bleiswijk – Website

Elysium Bleiswijk heeft een badkledingdag.
> Meer over damesdagen en badkledingdagen



Vervolg beoordelingen

Evelyne

Elysium Bleiswijk mooiste sauna van Nederland

Van meerdere mensen die echt wel wat gewend zijn, had ik gehoord dat Elysium Bleiswijk de mooiste sauna van Nederland was. Onze verwachtingen waren dan ook hooggespannen toen wij daar op 13 februari naar toe gingen voor het door ons geboekte arrangement.

De schrik sloeg ons al om het hart toen we aan kwamen rijden en zagen dat er 3 parkeerterreinen waren.

Iets massaals

Ik was niet voorbereid op iets massaals. Bij de receptie bleek dat er rijen stonden om je aan te melden. Ook al geen goed teken. Binnengekomen bleek dan ook dat het inderdaad overvol was. Alle saunaruimtes en baden waar we in wilden zaten vol met mensen en ook in alle algemene ruimtes krioelde het van de blote lijven.

Het was totaal niet rustgevend! Nergens ruimte om even relaxed te gaan zitten of je af te sluiten. Overal mensen en geluid. Verder vonden we het er ook niet schoon of verzorgd uitzien. Bovendien bleken overal werkmannen met verbouwings- of herstelwerkzaamheden bezig te zijn. Dat hoort toch ook even tevoren gemeld te worden?!

Rasul behandeling

Het meest teleurstellend was de rasulbehandeling. We moesten met 10 mensen in een ruimte met betegelde koude bankjes plaatsnemen. De bankjes plakten en voordat het festijn begonnen was, waren we al besmeerd met de restanden cacao of modder van de voorgaande ronde.

We moesten onszelf insmeren met bruine weeige smurrie en daarna zou de ruimte vol komen te staan met warme stoom. Dat kwam erg langzaam op gang en echt warm was het ook niet.

Lauwe douches

Na verloop van tijd begonnen een paar lauwe douches een klein beetje water over ons heen te sproeien en daarna was het klaar. Het was 3 keer niks. Vies, niet warm en vooral erg ongemakkelijk. We waren er helemaal klaar mee en zijn maar een glaasje gaan drinken totdat onze tijd voor de zonnebank was aangebroken. Daarna wilden we alleen nog maar zo snel mogelijk weg van Elysium Bleiswijk.

Sauna ervaring

Elysium Bleiswijk was de meest teleurstellende sauna-ervaring die ik ooit heb meegemaakt. Het is een massaal en commercieel gebeuren waar je vooral niet ontspant en tot rust komt. We hebben er spijt van dat we niet, bij het eerste slechte voorgevoel bij aankomst, meteen rechtomkeerd hebben gemaakt.


Annemieke

Ons bezoek aan deze sauna na lange tijd

Wij hebben voor het eerst sinds enige tijd Elysium Bleiswijk bezocht, en het zal helaas ook wel de laatste keer zijn geweest. Het is niet zo dat er echt iets heel erg fout gegaan is, maar de algehele indeling van het complex geeft ons niet de rust die we van een dagje sauna verwachten. Mijn ervaring heb ik ook gedeeld met Elysium Bleiswijk zelf.

Krapjes

Hoewel de verbouwing van de ingang verbeteringen heeft opgeleverd, blijft het euvel dat het binnen krap en rumoerig is. In de sauna’s overheerst het klateren en borrelen van water en het galmen van de vele stemmen in de smalle, overbevolkte gangen. De sauna’s voelen ook krap aan.

Waarom is ervoor gekozen om de kachel in het midden van de ruimte te plaatsen? Het maakt de ruimte nog kleiner en in combinatie met het overdreven duister is het moeilijk om veilig en zonder te struikelen over mensen en slippers een zitplaats te vinden.

Lagune

De met veel bombarie in de laatste Belance gepresenteerde lagune valt terplekke wel heel erg tegen: een weinig sfeervol poeltje in de gang. Waarbij de klaterende waterval wederom elk gevoel van rust uit de tegenoverliggende sauna verjaagt. Het ziet er meer uit als een sfeer verhogend item wat je in de Efteling tegenkomt in de gang op weg naar de eigenlijke attractie.

Bovenstaande zijn niet allemaal dingen waar ze niet 1-2-3 wat aan kunnen doen, maar iets wat wel direct te verbeteren valt, is het gedoe bij de receptie. De receptie is ruim genoeg, maar je wordt in het weekend al gestrest als je je met je grote tas eerst door de draaideur, dan door de draaipoortjes, en daarna door de wachtenden in de rij moet wurmen. Een nummertjesapparaat zou dat probleem oplossen: je trekt je nummertje, kletst uit de weg fijn verder, en als je nummer op komt, ga je naar de balie.

Drinkfonteintje

Wat ik ook mis is in steeds meer sauna’s aanwezige drinkfonteintjes, zodat je tussendoor een slok kunt nemen en niet een prijzig, in de sauna aan te schaffen flesje hoeft te slepen?

Verder is Elysium Bleiswijk een groot complex met veel verschillende soorten sauna’s en stoombaden. De hoeveelheid rustruimte binnen is ruim, en er is verder niks mis mee, maar bovenstaande combinatie van kleine ergernissen haalt Elysium voor ons van de lijst.


Geert

Geachte lezer,

Veel sauna’s en fijne baden

We zijn al een paar keer in Elysium Bleiswijk geweest. Op zich waren we daar tevreden over, de enige opmerking wat we hadden was dat het voeten bad niet logisch in de route lag en slecht werkend was. Voor de rest groot, veel sauna’s en fijne baden en druk, als je alleen naar de sauna zou willen kan je pech hebben dat je pas naar binnen kan als er voldoende mensen weg gegaan zijn.

Optimel reservering

Nu komt het. Wij, na een Optimel reservering, vol goede moet op een januariavond rond etenstijd naar Elysium Bleiswijk. De insteek was lekker eten en daarna een avondje uit in de sauna. Pech met de auto gooide echter roet in alles. Na thuiskomst de resevering geannuleerd en men vertelde mij dat het niet erg was en dat de Optimel reservering voor een volgende keer gebruikt kon worden.

Zo gezegd zo gedaan. Een paar weken later via Elysium de optimel reservering gedaan en wij op weg voor te eten en een avondje sauna. Bij de incheck balie werd verteld dat het Optimel reserveringen formulier bij ons moesten hebben. We werden niet toegelaten onder de Optimel voorwaarden, we vonden dat flauw maar hadden daar wel begrip voor. Het formulier lag thuis, zo’n 30 km daar vandaan. Wij naar huis, dus na 90 km en 90 minuten verder stonden we weer voor de balie, met formulier.

Eindelijk naar binnen om te eten en de sauna, dachten wij. Het formulier had niet de goede datum (datum van januari ). De toegang onder Optimel voorwaarden kwam er niet. In een email wisseling was er weing begrip voor onze ervaring. Deze ervaring met Elysium heeft zoveel negatieve lading dat we Elysium laten voor wat het is. Wij vinden de klantvriendelijkheid van het balie personeel en of hun leidinggevende beneden alle peil.

Gelukkig zijn er in de omgeving voldoende sauna’s aanwezig om het ontspannen moment te ervaren. Schiedam is op zaterdagavond wel grappig met sfeer ( kaarslicht) en een ontspanning ritueel in en om het zwembad. Wel druk met veel rumoer.


dewi bakker

na 15 jaar trouwe klant geen Elysium Bleiswijk meer voor mij. Sinds de overname door dezelfde groep als Zwaluwhoeve is het een vieze, onprofessionele tent geworden.

Lockers delen met 2 personen want de bandjes zijn niet geleverd, gezien eerdere reviews is dit al meer dan een half jaar aan de hand. Dus 2 personen per bandje, gevolg meer personen naar binnen stouwen. Putlucht bij de Hamam wasbakken, pislucht bij de KELO sauna, broodje tonijn uit blik zo op je brood gemikt, broodje carpaccio uit de voorverpakking op he brood gemikt, he ja lekker vers sapje jus ananas mango … jammie, nee hoor pech, komt gewoon uit een automaat !!

En dat voor een welness resort. Menukaart waar de keuze beperkt is tot een minimum. Dan nemen we biefstuk met seizoensgroenten … seizoensgroenten = 3 ons paprika. Lekker glaasje wijn, o nee de wijnglazen zijn op, dan maar een veredeld portglas. Graag met ijs, o ja de krijg je de laatste 4 blokjes uit de emmer.

Vieze tafels met vaat van de vorige bezoeker, volle asbakken, touwtjes van tampons op de toiletvloer. Lekker stukje taart ?! nee laat maar, zo in de vitrine gegooid nog op het kartonnetje van de diepvriestaart van de Makro. Lichaamsmasage die door een schoonheidsspecialiste gegeven wordt … is het zelfde als Italiaanse pizza bij de Turkse bakker halen. Nee Elysium is zijn jeu verloren !

Na 15 jaar tijd voor wat anders.


AAF

Ik zou iedereen die echt van het gaan naar een Sauna houdt afraden om hier naar toe te gaan.

Om te beginnen hebben we bij aankomst een uur In de rij gestaan om binnen te komen ondanks dat iedereen moet reserveren van te voren. Door de vele korting acties weet een groot deel van het publiek niet hoe ze zich moeten gedragen in een sauna. Er word geschreeuwd en hard gepraat.

We moesten samen een locker delen waardoor we onze kleding echt er in moesten proppen. In de kleedkamer kon je bijna nergens zitten om je om te kleden en er waren ook geen hangers. Het was heel onduidelijk waar alles was en er zijn te weinig douches bij de sauna om af te douchen.

Als je gebruik wilt maken van de schone handdoeken service waar je altijd 8.95 voor betaald moet je uit het Sauna gedeelte en naar de kassa bij de ingang. Het personeel achter de kassa is onvriendelijk en heeft duidelijk geen ervaring met klant gerichtheid. Personeel bij de hammam was vriendelijk maar helaas werd onze behandeling erg verstoord door hard schreeuwende mensen in de hammam zaal.

De masseuse zei er wat van maar kreeg een grote mond. Dus veel te druk, niet goed over sauna ervaring na gedacht, onoverzichtelijk en het publiek is respectloos en voor een groot deel asociaal. Je komt hier helaas helemaal niet te rust. Heel erg jammer want de tuin en de saunas zijn prachtig.

Ondanks dat je overal op zoek moet naar een douche na de sauna. We zijn helemaal van uit het noorden van Nederland hier naar toe gereden maar gaan weer lekker bij ons in de buurt naar de sauna in de toekomst. Waar we wel tot rust kunnen komen. Jammer een gemiste kans.


Nnet

Afgelopen week had ik gereserveerd voor 4 personen.
In maar hadden wij allemaal een voucher gekregen omdat elysium blijkbaar zoveel jaar bestond dus we konden in in de maand jullie dan een keer gratis gaan.
Gisteren belde ik dus net op om te zeggen dat ik via de normale manier heb gereserveerd inplaats van de manier hoe je zou moeten reserveren als je een voucher hebben, in mij ogen reserveren is reserveren maar oké.
Ik heb dus gebeld dat ik verkeerd heb gereserveerd en dat ik het nog 24 uur van tevoren DAG VAN TEVOREN aan geef zodat ik dan niet de volgende dag bij de balie zou komen en dan alsnog zou moeten betalen, want zegt een medewerker (mandy) nee je moest de achterkant lezen en nu is het voor morgen al vol dus we kunnen niks meer doen ik haal je uit het systeem voor morgen en als je wilt kan je donderdag komen. Ik heb natuurlijk vrij genomen oppas geregeld alles voor zo’n dag. Later op de middag heb ik weer gebeld en had ik iemand anders aan de lijn en wat bleek nou dat ze maar een aantal mensen met voucher voor die dagen naar binnen laten,maar voorwat delen jullie dan gratis voucher uit ik ga altijd om de 3 maanden naar elysium en ik dacht lekker een keertje gratis pffffff.
Ik heb nu al al op meerdere rewieuws gelezen dat mensen klachten hebben over de voucher
Dat is mensen trekken en dan als je een kleine foutjes maakt door verkeerd te serveren dan moeten ze bij de balie de volle pond betalen
Super jammer echt gelijk geen zin meer om naar elysium te gaan wordt steeds minder met de service daar.
Zolang ze maar geld krijgen maar service ho maar.


An Sikkel

Nu goed dat ik de reacties gelezen heb!
Wilden juist weer eens een keer naar het het Elysium gaan zijn we jaren geleden eens geweest,toen vonden we het er best fijn.
Maar naar wat ik nu lees ,zien we daar maar van af!!!
A.S.


Who cares

waar is de sfeer bij Elysium gebleven.
Gisteren na een tijdje spontaan naar Elysium gegaan, eerst een preek dat we hadden moeten reserveren.
En omdat men drukte verwachten met z’n tweeën een sleutel gehad.
In de loop van de dag heel druk, weinig plek en als dank een toeslag op de prijs.
Al met al is de sfeer daar weg, financieel wordt je uitgebuit.
Hoe verzin je het, een toeslag op de dagen dat een sauna rendabel is (vrijdag, zaterdag, zondag) weet je zeker dat je veel geld binnen krijgt, gebruikelijker is het om korting te geven op rustiger dagen. Maar dan verdien je natuurlijk minder.
Buiten respectloze gasten (ka n de eigenaar niets aan doen), drukte en gedrang. Was de bediening dit keer snel misschien hopen ze daardoor meer omzet te genereren. Maar niemand zien schoonmaken in de loop van de dag.

Denk dat we volgende keer maar weer naar een kleinere sauna gaan, bij Elysium voel ik mij financieel uitgemolken, en gewoon te druk.

Jouw SaunaGids

33 gedachten over “Elysium Bleiswijk vlakbij Rotterdam | Reviews & Acties

  1. Frank

    24-11-‘24 Elysium geweest. Bubbelbad koud, grote bad koud…en om de 10 minuten kwam er een man langs om iedereen die te dicht bij elkaar stond uit elkaar te halen. Ik stond op armlengte van mijn vrouw af en wij moesten maar langs elkaar gaan staan. Voor ons was dit de laatste keer dat wij bijbhet Elysium geweest zijn.

  2. Jannie Daly

    Vrijdag 23 augustus 2024 weer een dagje Elysium gedaan. We konden zo doorlopen bij de incheck balie. Vriendelijke ontvangst. Zoals altijd hebben we weer een heerlijk dagje gehad. Het was ook niet zo heel druk en omdat het zo groot is, is het ook altijd mooi verspreid.
    Lekkere lunch genuttigd met ook weer vriendelijk personeel. Volgende keer zeker weer Elysium.

  3. Jacob Lubach

    23 mei 2024 naar Elysium geweest. Fijne dag gehad. Was niet al te druk, maar wat een absurde prijzen in het restaurant. Een groot glas cola kost bv 4,25 Daar heb ik drie flessen van anderhalve liter voor bij de Lidl.
    Appelpuntje zonder slagroom 6,25. Bij AH heb ik er hier drie voor kan ik de hele straat tracteren.
    Twaalf uurtje kroket met brood soepje en uitsmijter 16,95! Zijn gekomen via Social Deal met goedkope intree maar door de absurd dure horeca komt de prijs er wel dik uit. Voor eten en drinken waren we een kleine 100 euro kwijt.
    Jammer dat deze sauna woeker prijzen hanteert. Verder mooie sauna maar van een stilte sauna is geen sprake vooral vrouwen vinden het nodig om in bubbelbad en sauna de boventoon te voeren. Ontspannen kun je dus niet. Mensen houden geen rekening meer met elkaar. Ondanks alle zorg van Elysium waarbij overal aangegeven wordt dat het stil moet zijn in de sauna hebben de meeste vrouwen hier gewoon lak aan. Zij zijn er alleen voor henzelf.

  4. Caroline

    Sauna-fabriek ipv wellness
    Als je een heerlijk dagje écht ontspannen wilt, is dit niet de sauna om dat te doen. Immense rijen bij binnenkomst, ondanks de tijdslots die je vooraf moet kiezen. Er is blijkbaar ook geen grens op gast-aantallen in het algemeen. Vervolgens, als je wat wilt eten, staan er wederom immens lange rijen. Het tweede restaurant wat hard nodig is, is blijvend gesloten… Nergens is er een plek om rustig relaxt even te gaan zitten, bv met een tijdschrift, het zijn rechte stoelen en tafels, waar je dus in de rij voor moet wachten. Om ook iets positiefs te noemen: de bediening in het restaurant is allervriendelijkst en de salade geitenkaas was erg lekker. Verwacht overigens geen wijnkaart: het is rood, wit of rosé En oh, om 16u waren de nachos voor bij de borrel al op. Om 16u! De meest favoriete snack, terwijl je tot laat in de avond open bent. Is dit om de duurdere snacks extra te verkopen, of gewoon slecht management van het inkoopbeleid?
    Is deze sauna goedkoper? Absoluut. En dat is dus aan werkelijk alles heel goed te merken. De opgieting is frequent (positief), de lange rijen (ook hier) zijn minder fijn, en de wijze waarop we als kleuters vermanend werden toegesproken (we hadden nog 10 minuten in de rij waarin ik even onze waterflesjes ging vullen en mijn vriend bleef wachten: hij is daarvoor bestraffend toegesproken, met de tekst dat dit echt niet mocht en dat ze het ‘voor deze keer door de vingers zou zien’, wij zijn gasten, 50+ers, kom op zeg!) was niet bepaald van het niveau fijne klantgerichtheid, zo voel je je geen gewaardeerde gast.
    Ik ben in het verleden in Bleiswijk graag naar de sauna gegaan, de fabriek die het nu geworden is, kan mij niet meer bekoren. Ik betaal liever wat meer en voel me dan graag echt verwend.
    Toen ik de kortingscoupons kreeg bij vertrek, waarop zelfs de immens lage prijs van €17,50 voor een dagentree stond, begreep ik waarom het zo slecht geworden is. Voor die prijs kan je in deze tijd ook geen wellness bieden.
    Dus wil je wellness? Niet gaan. Wil je alleen sauna, neem je (zoals we zagen) je eigen thermoskannetje en broodjes mee, en zal het je verder een worst zijn, of wil je (zoals ik hier nu lees en wij ook meenden te zien) lekker sex in een sauna , tja, amper personeel te zien in het complex.. , dan kan je hier prima terecht voor een lage prijs. Maar wellness is het NIET.

    PS: het is glad op vele plekken, ben 3x uitgegleden, waarschuwingsborden staan er hier en daar wel, maar die voorkomen het uitglijden alsnog niet. Maak schoon, haal algen weg!
    Sowieso is het niet prettig schoon in deze sauna. Voor de aantallen mensen te weinig toiletten, ook deze kunnen vaker schoongemaakt worden. En over toiletten gesproken: haal de bordjes ‘dames’ en ‘heren’ daar maar weg. We lopen de hele dag in ons blootje door elkaar heen, nu staan vrouwen te wachten terwijl twee mannentoiletten (die er exact hetzelfde uitzien ) vrij zijn. Niet van deze tijd!

  5. Jerusalem Nadia

    Wat een kut dag. Na lange tijd niet meer weg te zijn toch eens terug geweest. Ons zien ze in sauna Elysium niet meer. Het begon al bij aankomst om 10 u gereserveerd kom ik daar aan wat vindt ik daar de hal ploft bijna uit haar voegen.
    Moet je weten dat ik gehandicapt ben en zonder hulpmiddelen ik niet lang kan recht staan . Om 10:45 !!! Is het eindelijk gelukt om in de kleedkamer binnen te komen wat schandalig is. Elk etablissement heeft een Max capaciteit en die wordt hier met dubbele overschreden Eens binnen zie ik dat het voor de douche vol met viezigheid ( mijn kruk schuift dus uit ) zand op de grond uit gewoonte wil ik mij eerst wassen en ook hier aanschuiven , de zeep bakjes hangen er voor de sier want deze zijn leeg. De volgende opgave een zetel of stoel vinden want ik kan niet lang rechtstaan , je kan al raden geen vrije stoel te vinden en constant moeten rondkijken om rustig te kunnen zitten of liggen. Wij gaan naar de sauna om uit te rusten wat nu het tegenovergestelde is. Ik ben helemaal verkrampt ( spierziekte) , hoofdpijn en over mijn pijngrens door frustratie. Eens wij even kunnen zitten aan het verwarmd binnen zwembad is deze echt niet comform de veiligheid, overal komt de verf van de muren en het plafond is er uit . Zit ik even op de stoel komt er constant druppels en iets zwart in mijn nieuwe boek naar beneden uit het plafond waar ik van walg. Om even uit de drukte te zijn ( zwemmen gaat niet want het bad zit vol) wil ik iets gaan drinken, staat daar een rij en weer moet ik 25 minuten
    Rechtstaande wachten. Eer wij aan een tafel zitten duurt het nogmaals 15 minuten nadat ik BRUL VOORALEER EEN OBER KOMT om een bestelling te kunnen plaatsen , komt hij aan tafel met het teken ik heb maar 2 handen! Eindelijk bestellen, spreekt deze geen Nederlands enkel Engels. Eerst moet ik mijn pijn medicatie innemen en jawel eten is er al voor het drinken aan gekomen is Alles samen gevat ipv een ontspannende dag is in een nachtmerrie veranderd. En duidelijk een wanbeheer en verwaarlozing. Het personeel kan er niet aan doen maar wij ook niet , grof geld betalen en dan zo behandeld worden kan er bij mij echt niet in. Dat het personeel ipv brut te zijn tegen de klanten zelf eerst bij de bazen gaan blaffen en eventueel het werk neer leggen. Op de hele dag heb ik 2 drankjes en 1 hoofdmaaltijden genomen en heb meer aan het wachten geweest op een tafel .
    ipv om 21 uur zijn wij om 18 uur terug huiswaarts gereden
    Ik ben maandelijks wel klant meerdere sauna, in Katara ( St Niklaas BE) en is er een maximum aantal personen. Vol is vol wat heel correct is, Nederland is aan ons zeker een goede klant verloren

  6. Christine Rijnhout

    Wat een vreselijke plek!
    De Kalverstraat is nog rustiger, overal voor in de rij staan.
    Voor je rust moet je hier niet naar toe gaan.

  7. Brigitte

    Bij deze ga ik toch mijn hart luchten, vandaag met enorm veel zin op weg naar Elysium. Met een geweldige actie gereserveerd om samen met mijn partner te gaan genieten van al het moois van Elysium. Helaas moet ik er bij zeggen dat wij naar een uur en een kwartier weer terug zijn gegaan naar Utrecht. Wij bezoeken de sauna’s van dit bedrijf vaak!!! Maar nog nooit in al die jaren zo onbeschoft en schandalig behandeld als vandaag. Van Horeca personeel tot balie medewerkster, meer als 3 kwartier gewacht om een bestelling op te nemen na 30 min. Nog steeds geen drankje. Personeel om antwoord gevraagd afgesnauwd en gewoon geen drankje gekregen. Bij de receptie gemeld en wordt voor leugenaar uitgemaakt en min of meer verzocht te gaan. Echt geen woorden voor, gratis drankje betaald bij de boeking, waar ze ook nog het geld voor wilde hebben. Zo overstuur geraakt door de manier van doen dat wij naar 1,5 in de auto zijn gestapt en naar huis gegaan.

  8. Michel

    Eergisteren ook bij Elysium geweest. Helaas moet ik constateren dat het bedrijf volgens mij in handen is van een investerings maatschappij. De klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Het gaat om het verdienmodel. Ontvangst bij de receptie was al enigszins onvriendelijk, Wachttijden in het restaurant zijn heel lang: 55 minuten gewacht op ons hoofdgerecht. Niet alle baden en toiletten zijn even schoon. Zeepdispensers zijn leeg. Personeel is slecht geïnstrueerd en weten niet hoe ze klantgericht moeten werken. Had een herl vervelende ervaring bij het afrekenen met het personeel: ik ga hier nooit meer naartoe. Walgelijk bedrijf.

  9. Sam

    Elysium, vergane glorie.

    Ik kwam al jaren bij Elysium. In deze tijd is er een exponentioneel versnellende neerwaartse lijn van verlies aan kwaliteit geweest. Eerlijk gezegd was het vlak voor corona al niet meer in orde, maar nu is het echt welletjes.

    Teringduur, voor ronduit slechte service. En dat geldt overal voor. Het is een groot verdienmodel, maar men vergeet dat als je mensen een poot uitdraait dat er wel iets zinnigs tegenover gesteld moet worden. Ronduit slechte service, een afwezige bereikbaarheid van bedrijf in geval van klachten, zeer slechte service bij balie, ronduit belabberd restaurant met personeel dat zeer slecht opgeleid is en niets maar dan ook niets snapt van gastvrijheid en klantgerichtheid.
    Veel en veel te veel gasten tegelijk ontvangen.

    Baden die vies zijn, of ineens gesloten. Sauna’s idem. Temperatuur van pand, baden en sauna’s veel en veel te laag, en personeel liegt erover als je vragen stelt.
    Verbouwingen en onderhoud tijdens saunabezoek, waarbij bouwvakkers ongegeneerd en half kwijlend hun ogen de kost geven.
    Te weinig personeel om zichzelf misdragende bezoekers in het gareel te houden. En daar zijn ernogal wat van.
    Nul personeel dat ingrijpt bij ernstige voorvallen, zoals aanranding. In plaats daarvan sterke staaltjes victim blaming gehoord.

    In potentie is dit nog steeds een toplocatie, maar het roer moet werkelijk 180 graden om, zodat kwaliteit en klantgerichtheid het hoogste goed wordt, in plaats van deze desastreuze uitmelk-sterfhuisconstructie. Want reken maar dat op deze manier binnen een jaar of twee, drie, er geen enkele klant meer komt naar dit zogenaamde welnessresort.

  10. Martin

    Sauna Elysium is een waar drama. Vrijwel alle sauna’s zijn qua temperatuur omlaag gedraaid. Een deel van het complex is afgesloten (een stuk of 6 sauna’s zijn dicht). Elysium weet waarom deze afgesloten zijn, en dat heeft niet alleen te maken met de enrgiekosten.
    Meerdere dompelbaden om te koelen zijn verwijderd. Het buitenzwembad ziet er ranzig uit, het lijkt alsof je in gele pis aan het zwemmen bent. De zuinige regio-manager heeft de bodem van het zwembad laten bedekken met olijf-groene straat-tegels. Ziet er niet uit, en iedereen stelt continue vragen aan het personeel over deze gore situatie. Het buiten zwembad wordt amper meer gebruikt.
    Het eten was “all inclusive” een soort “all you can eat” ervaring in een vakantie resort. Urenlange wachtrijen om te eten. Pas om 14:00 was er plaats in het restaurant. Het eten was van zeer slechte kwaliteit. Kortom het was vreselijk dit jaar 2022 op oudjaarsdag. We kwamen hier al meer dan 20 jaar, maar dit was echt de domper van de eeuw. Hier gaan we nooit meer heen. En mijn advies is om deze smerige ranzige sauna niet meer te bezoeken. De teleurstelling zal te groot zijn.

  11. Nina

    Vandaag samen met mijn partner bij Elysium geweest. Dit was voor ons de laatste keer. Ik ben in mijn leven nog nooit zo slecht behandeld als hier vandaag. Als je hier namelijk ziet dat iemand een pakje sigaretten uit je tas steelt en ik haar zak stopt maar na commentaar van haar mede gast toch terug stopt en hier een melding van maakt wordt je nog net niet bestempeld als leugenaar! Het enige wat je terug krijgt is ja mevrouw ik heb het niet gezien, en de sauna is tenslotte wel een weerspiegeling van de samenleving. Dit was voor mij de laatste keer in mijn leven dat ik voet heb gezet in deze ballentent!

  12. Pingback: Sauna Top 10 2022 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland

  13. Maarten

    Wat ik heb meegemaakt vandaag, ongelofelijk! 1,5 jaar geleden al betaald en geboekt, maar toen sloten ze vanwege corona. Opnieuw geboekt, helaas nog gesloten. Nogmaals geboekt toen ze weer open waren, helaas weer opnieuw gesloten toen mijn reservering was. Niks aan te doen allemaal….

    Nu ze weer open zijn heb ik weer een reservering gemaakt en zou ik betalen met de giftcard waar zij het inmiddels in hebben omgezet. Nee hoor sorry meneer de giftcard is verlopen, we kunnen niks voor u betekenen. U moet maar een nieuwe giftcard aanvragen….

    Dus ik heb bij jullie geboekt en betaald, bij jullie gereserveerd en ik ben vanuit Gouda gekomen en sta aan jullie balie, maar er is niks wat jullie voor me kunnen doen?!

    En die vrouw ook doen alsof het heel normaal was en alsof ik gek was… Onbeschoft gewoon! Wat een service, wat een klantvriendelijkheid! Elysium voor mij nooit meer! Ik hoop in ieder geval ooit mijn geld nog terug te krijgen….

  14. Ilona

    Enorm slechte communicatie, wat was het lastig om onze tickets die door covid-19 gennauleerd zijn te herboeken naar een andere dag. Via de website kregen wij de melding dat de tickets al gebruikt waren, terwijl dat niet het geval was na annulering. om Elysium via mail te bereiken is niet te doen, daarnaast is er ook geen enkel telefoonnummer waar je even naar kan bellen (we leven in de 21ste eeuw, hoezo heeft een bedrijf GEEN telefoonnummer?). Na weken mailen is het ons eindelijk gelukt om een dagje wellness te boeken, via de mail kregen wij of een verkeerd antwoorde, ander antwoord dan waarover de vraag ging of nog erger geen mailtje terug. Uiteindelijk is de reservering gelukt maar hebben op locatie een andere extra optie toegewezen gekregen dan wij besteld hadden, namelijk hot&cold i.p.v. Hammam Scrub. Ook hadden we voor Covid-19 de tickets betaaald inclusief toeslag. Volgens Elysium heeft iedereen een gift card ontvange. Wij en 100den anderen hebben echt geen gift card ontvangen en NEE ook niet in de spam mail box. Na een dagje wellness te hebben gehad en bij het inleveren van onze bandjes kregen we nog een rekening van de toeslag die volgens hun nog betaald moest worden. Wij vroegen of ze contact kon nemen met het hoofdkantoor (omdat wij daar echt met moeite een mailtje van terug krijgen), maar nee ze kon NIKS voor ons betekenen zei ze. Totaal niet meedenkent en behulpzaam, maar blijven zeggen dat wij een gift card ontvangen hebben, wat dus niet waar is. Wellness relaxen? bij Elysium echt ver van relaxen. Nooit meer zullen wij als groep hierheen gaan, verschrikkelijke service!

  15. Mirjam Slot Berghmans

    Vandaag met een vriendin naar Elysium Bleiswijk geweest. Vroeger was dit een ontzettend fijne sauna waar je met liefde extra betaalde voor luxe. Vandaag met hoge verwachtingen weer eens terug.
    Het was echt een abominatie; standaard in de rij voor het damestoilet, een indian headmassage die echt nergens op leek en een gesloten restaurant wegens gebrek aan personeel. Met als resultaat dat wij gevraagd werden ons diner buiten aan tafel te nuttigen. Denk je in: 29 januari, 19.30, 7 graden. Ze kwamen het diner wel brengen, dat dan weer wel (what were they thinking).
    Bij vertrek werd ond gevraagd of we genoten hadden, we hebben eerlijk gezegd wat we ervan vonden. De reactie was; jammer. Fijne avond in elk geval.

  16. J

    Diversiteit en aantal sauna’s zijn bij Elysium top. Te weinig eet mogelijkheden en te lang moeten wachten. Dat is dus in een woord onze ervaring!!

  17. Edna Guimaraes

    Elysium was tot kort mijn favorite sauna om naartoe te gaan, helaas is de laatste jaar naar mijn mening behoorlijk veranderd.
    Vooral de prijzen en qualiteit van het restaurant gaat nergens over, ik betaalde € 5,50 voor een zogenaamde smoothy die alles was behalve vers, voor een slechte capuccino uit automaat betaal jij € 3,15 en de prijzen van lunch en dinner is naar mijn mening NIET waard voor wat jij krijgt.
    Best wel jammer, het is eem mooie complex maar nogmaals naar mijn mening wordt steeds meer commercieel.

  18. Pingback: Sauna Top 10 2020 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland

  19. hans

    Inderdaad, een hele mooie sauna, zeker nu de verbouwing voorbij is. Maar…. Wat is het een commerciele tent geworden. Voor alles moet betaald worden. Voor de verbouwing kon je zelf met een bakje hamam doen enj ondergaan, nu kost datzelfde bakje 5,95 pp! En de prijzen van het eten zijn absoluut onredelijk. Het is bijna net zo erg als in sauna Soesterberg. Bijna 8 euro voor een kopje soep. Kleien porties, hoge prijzen. Daarom komen we hier absoluut niet meer. De lol is er zo wel af. Deze trend van absurde prijzen voor eten lijkt jaar door te gaan. Wij zoeken ons heil voortaan wel in de kleinere sauna’s.

  20. Van Alpen

    Wat een teleurstelling.
    Na een hele drukke periode lekker een dagje naar de sauna even bijkomen. Niks is minder waar. Al bij de lockers begint het feest. Lockers kapot, het liefste stoppen ze je met twee in een locker, sommigen zijn vies en er loopt en mannetje alles en iedereen in de gaten te houden. Het was gewoon intimiderend. Zo ook de dame achter een balie bij de douches. Daar wordt je echt niet blij van.
    Na een rondje sauna wilden we wat eten. Gepusht worden om wat te drinken, niet gewoon even rustig kunnen kijken en de handdoek moet en zal per sé in een zakje en mag niet op schoot liggen. Wij waren er klaar mee.
    Na een uur naar huis gegaan en nul op rekest bij iets wat een manager moet zijn. Hij had tenminste kunnen luisteren. De klant is daar alles behalve koning.

  21. Freddy

    Na aanleiding van verschillende site´s met reviews gelezen te hebben, een e-mail naar Elysium gestuurd.
    Met de vraag hoelang de verbouwing duurt, deze reactie gekregen:
    Hartelijk dank voor je bericht.
    Daar kunnen we geen uitspraken over doen.
    Wij doen altijd ons best alles zo rustig mogelijk en zonder te veel overlast te laten verlopen.

    Op hun site staat niets en het is voor de bezoeker, om zelf een keuze te kunnen maken om wel of niet er naar toe te gaan. Heb daarom ook een cijfer vijf gegeven, omdat je met goede informatie er naar toe kunt gaan.
    Was zelf van plan, om na de verbouwing te gaan. Maar daar kunnen ze geen uitspraak over doen.

    Verschijnende jaren terug daar wel geweest en een leuke dag gehad.
    Als je wel gaat, hoop ik dat je een leuk verblijf heb.

  22. Pingback: Sauna Top 10 2019 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland

  23. Stef Baas

    Vaak naar elysium geweest wat altijd ontspannend en klantgericht was. Laatste keren was het te druk, auto konden we niet kwijt,sauna en baden waren te vol. Massages zijn verschillend waarbij ik het idee heb dat het lopende band werk is. Restaurants zeer verschillend met bediening, waarbij je soms door drukte vergeten wordt. Bij een fout van reservering werden we telefonisch niet geholpen en was er geen begrip. Bij een klacht mail kregen we geen eens reactie.

    Wij kwamen hier meerdere malen en was het zeker een 8 waard. De laatste keren waren zeer slecht, lopende band werk noem ik het. Zoveel mogelijk klanten in en uit wat nu een magere 5 is.

  24. John

    Vandaag badkleding dag zonder reservering geen toegang. Bij binnenkomst wederom 1 locker per 2 personen. Sauna’s overvol vieze wc’s. Badkleding met onderbroeken en halve burka’s. Centerparcs publiek luidruchtig in de sauna’s ook in de stilte sauna’s. Geen ontspanning mogelijk zoutbad leek op een krokodillen vijver. Nergens personeel te vinden veel mensen met telefoons die foto’s lopen te maken als Chinezen bij de efteling. Na 3 uur ergernissen weer weggegaan voorlopig v Elycium genezen

  25. Chantal

    Afgelopen week had ik gereserveerd voor 4 personen.
    In maar hadden wij allemaal een voucher gekregen omdat elysium blijkbaar zoveel jaar bestond dus we konden in in de maand jullie dan een keer gratis gaan.
    Gisteren belde ik dus net op om te zeggen dat ik via de normale manier heb gereserveerd inplaats van de manier hoe je zou moeten reserveren als je een voucher hebben, in mij ogen reserveren is reserveren maar oké.
    Ik heb dus gebeld dat ik verkeerd heb gereserveerd en dat ik het nog 24 uur van tevoren DAG VAN TEVOREN aan geef zodat ik dan niet de volgende dag bij de balie zou komen en dan alsnog zou moeten betalen, want zegt een medewerker (mandy) nee je moest de achterkant lezen en nu is het voor morgen al vol dus we kunnen niks meer doen ik haal je uit het systeem voor morgen en als je wilt kan je donderdag komen. Ik heb natuurlijk vrij genomen oppas geregeld alles voor zo’n dag. Later op de middag heb ik weer gebeld en had ik iemand anders aan de lijn en wat bleek nou dat ze maar een aantal mensen met voucher voor die dagen naar binnen laten,maar voorwat delen jullie dan gratis voucher uit ik ga altijd om de 3 maanden naar elysium en ik dacht lekker een keertje gratis pffffff.
    Ik heb nu al al op meerdere rewieuws gelezen dat mensen klachten hebben over de voucher
    Dat is mensen trekken en dan als je een kleine foutjes maakt door verkeerd te serveren dan moeten ze bij de balie de volle pond betalen
    Super jammer echt gelijk geen zin meer om naar elysium te gaan wordt steeds minder met de service daar.
    Zolang ze maar geld krijgen maar service ho maar.

  26. Liza

    Gezien ik alleen op maandagen in juni kan wilde ik boeken met mijn e-tickets van dagjewelness.nl, bleek dat er geen maandagen in juni beschikbaar waren. Ik heb gevraagd of dit niet mogelijk was aangezien ik anders geen gebruik kan maken van de regeling en dit kon niet en ik kreeg ook het bedrag niet terug voor de e-tickets. Heel raar dat je een maand van te voren al alle maandagen blokkeert, anders had ik deze tickets sowieso niet gekocht. Hele onpersoonlijke behandeling vind ik dit!

  27. Eef

    Elysium. Bleiswijk. De Aldi onder de sauna’s. Het spijt mij om te moeten zeggen.
    Al heel erg vaak geweest, en nu ben ik al die verbouwingen wel zooo verschikkelijk zat!!! Het enige dat op dit moment nog mooi is, is de tuin. Maar je krijgt nauwelijks de kans om daarvan te genieten. Ik ga naar de sauna als onderdeel van een gezond leven en hecht er daarom aan in een hete, stille sauna te kunnen zitten met een douche of dompelbad in de buurt. Die zijn er, maar het meeste publiek weet niet hoe ze die moeten gebruiken. Komen binnen en gaan luidruchtig vragen “Hoe heet is deze? 80? 100? O, nee, da’s voor ons te erg!”. Klap! Klap! De deur weer dicht. Zucht.
    Vandaag weer een overvol Elysium meegemaakt. Mensen douchen hiet van te voren waardoor het stinkt in verschillende sauna’s (duinsauna…lijflucht, bah!). Op de parkeerplaats: “Gaat u weg? Waar staat u? Dan parkeer ik daar, want alle (3!) parkeerplaatsen zijn vol”. Nou, ga je gang, ga daar maar lekker staan en dan binnen je vermaak halen.
    Sauna Elysium. Het heeft zeer weinig meer te maken met gezond leven (integendeel eigenlijk).
    Waar nog het meeste personeel loopt is in de restaurants…..

  28. georgio

    georgio , georgesgrataloup@hotmail.com

    Elysium is niet meer wat geweest is, sauna’overvol, zoutbad leek op een ballenbak van ikea , te weinig rust ruimte , horeca gedeelte is ook een stukje minder geworden, lunchkaart waar de keuze beperkt is tot een minimum, cappuccino te koud en slaap, appel taart niet te eten en koud zo van de d.v. van de makro .elysium ga naar de philistijnen , het moet een ander beleid gevoerd worden voor dat te laat is.

  29. lydia

    mijn vriend en ik zijn vaste saunagasten bij Elysium wij kwamen tot op heden elke 2 weken in Elysium de gehele dag en s avond altijd naar het buffet.Tot op heden waren we zeer tevreden ,maar hoe we nu behandeld zij vind ik geen stijl van het Elysium.
    Ik wilde boeken met mijn ad zegels toen ik zag dat de dag waarop ik wou boeken niet meer vrij was.
    Ik heb vervolgens elysium gemaild om te vragen of ik wel alleen een avondsauna kon doen ,aangezien het 2 weken geleden ook niet meer kon overdags en toen konden we wel een avondsauna doen.
    Vervolgens krijg ik geen reactie terug van elysium,toen heb ik het via de chat geprobeerd en ja hoor weer geen reactie terug.
    Dan maar de laatste optie geprobeerd en Elysium gebeld ,alle medewerkers waren in gesprek,toen kreeg ik een bandje te horen en als ik dan mijn telefoonnummer insprak zou ik teruggebeld worden ,en ja hoor je raad het al ze hebben niet meer teruggebeld.
    Toen dacht ik dan reserveer ik wel voor zaterdag,want die dag stond nog wel open en ja hoor doordat ik heb zitten wachten op een reactie van Elysium was die dag ondertussen ook vol.
    Dus dat was weg dagje Elysium.
    Jammer dat jullie klanten zo behandelen,dat word volgende keer geen Elysium meer
    lydia

  30. Willem

    Elysium is ergens voor jaar overgenomen door IWR, international wellness resorts en onlangs overgenomen door een Spaanse firma die o.a. ook dolfinarium Harderwijk en ik meen het Tikibad in Duinrell bezitten. De directeur is een cokesnuivende zigeuner die niet weet wat een wellnessbeleving inhoud. Hij heeft zo zijn eigen methoden om aan zijn ontspanning te werken. Elysium wordt gerund door mensen die allen bang zijn voor -en naar de pijpen dansen van deze big boss. De klant is koning instelling ligt er theoretisch maar is niet haalbaar. Per dag lopen er bij Elysium tussen de 800 en 1100 mensen rond. Het moet groter en voller ongeacht de beleving van de échte wellness gangers. Wanneer je tevreden bent met het in een warm bad liggen of even ergens in een sauna zitten/liggen kun je prima gaan. Ga je écht voor ontspanning en rust; skip Elysium. Dan kun je beter op zondagmorgen een frisse wandeling gaan maken en ergens lekker en gezond gaan lunchen.

  31. An Sikkel

    Nu goed dat ik de reacties gelezen heb!
    Wilden juist weer eens een keer naar het het Elysium gaan zijn we jaren geleden eens geweest,toen vonden we het er best fijn.
    Maar naar wat ik nu lees ,zien we daar maar van af!!!
    A.S.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *