Wil jij ook een review voor Wellnessboot Mill plaatsen, klik dan hier
> Alle sauna’s in provincie Noord-Brabant
Beschrijving van Wellnessboot Mill
Er ontbreekt op de lijst voor de provincie Noord-Brabant een nieuwe sauna: de Wellnessboot Mill. Ik ben er pas nog geweest, verdient zeker een vermelding.
Met vriendelijke groet, Coen
Profiteer van scherpe hotel & sauna aanbiedingen
Fletcher Hotels Verwen Arrangementen
Alle sauna- en wellnessfaciliteiten, zomerse smoothie
> Wellness Deal vanaf € 42, klik hier
Beste wellness arrangementen tot ruim 40% korting
Optimale prijs/kwaliteit, betaal bij aankomst, veilig
> Aanbiedingen vanaf € 55, klik hier
Gegevens van Wellnessboot Mill
Wellnessboot Fitland – Hoogveldseweg 1 – Mill – Website
Vervolg beoordelingen
Ton
De boot of beter Wellnessboot Mill ziet er netjes uit. Veel sauna’s en baden. Goed restaurant met een behoorlijke menukaart. De prijzen vonden wij wel redelijk. De opgietingen waren in één woord top. De jongens daar kunnen er wat van. Hij legde uit hoe het werkt. Voldoende zit en relaxruimten. We waren door de weeks, maar ik denk dat in het weekend het toch niet zo druk aandoet.
We hebben een heerlijke dag gehad en voelden ons weer opperbest.
Johan
Veel lof voor de Wellnessboot Mill. Wij zijn er al vaak geweest en ook steeds naar ons zin gehad. Helaas zijn er maar weinig acties. De Optimel actie was voor ons een buitenkans om niet al te duur naar deze sauna te gaan. En dan met wat eten erbij. Anders wordt het ons gewoonweg te duur. We blijven naar jullie site kijken om te zien of er weer nieuwe acties in het verschiet zijn. Fitland zou hier wat meer over moeten nadenken. Het geld groeit niet op onze rug en deze tijd vraagt zoal beter op ge geld te letten.
Anita
Wij denek alleen maar goed over wellnessboot mill . Nette entree en vriendelijk ontvangst. Goede beauty, goede keuken en plezierige bediening. De hammam is een must. En de opgietsessies zijn echt top. Ieder kwartaal doen wij hier een heel weekend.
Robert
Wij gaan graag naar de wellnessboot. Ze zijn er vriendelijk en alles is schoon, heerlijke opgietsessies. Die Rob kan er wat van!! Het eten was lekker, leuk gepresenteerd ook. We voelen ons weer helemaal nieuw.
Evelien
Vorig weekend naar de sauna in Mill geweest. Heerlijk weekend gehad! Het restaurant zat bijna vol als we iets wilden eten maar de service was snel en goed. Van die drukte merkten we in de sauna’s niet veel. Door de ruime opzet merk je niet dat er aardig wat mensen binnen zijn. De Winterrassul is een aanrader. Ook de hydromassage is een echte topper! Beter dan de lomilomimassage die erg tegenviel. Misschien is het persoonlijk maar de lomilomi is meestal wat minder soft dan een ontspanningsmassage. Dit keer hadden wij het gevoel dat er maar een beetje geaaid werd. Volgende keer gaan we dus voor de sportmassage. Het hotel ligt naast de boot. De gang boven en onze kamer roken een beetje muf. Verder was het voor een nachtje prima. Het ontbijt was echt geweldig! Zeer uitgebreid, echt van alles wat. Al met al was 1,5 dag eigenlijk ook te kort. Maar we hebben er zeker van genoten.
Sauna is goed maar eten niet te betalen. Maken zijn misbruik van voor kleine cupe soep 8.50 heb ik betaald het was werkelijk 10 lepel nee zou ik nooit gaan wat eten
Voor wellness moet je hier NIET zijn, sauna’s NIET op temperatuur, personeel NIET hulpvaardig.
Doordeweekse ochtend en ik wilde mezelf graag een paar uurtjes verwennen met sauna & wellness. Bij aankomst valt op dat de doorstroom ’s morgens slecht is. Ook mensen die al gereserveerd hadden krijgen de hele riedel aan additionele reserveringsopties voorgeschoteld (lunch, diner, massages & beauty behandelingen).
Maar OK. Eindelijk aan de beurt maar ik had geen reservering; ‘we hebben vanavond pas weer plaats’ en dat was het dan. Balen maar eigen schuld zou je denken. Behalve dan dat ik terwijl ik nog binnen bij de receptie was de ingeving had om te proberen via internet/smartphone te reserveren voor die ochtend; JA dus! Ze sturen je dus gerust weg terwijl er nog WEL plaats is. Nou ja, ik telde mijn zegeningen en was in ieder geval niet voor niets gekomen.
Dan de ervaring binnen. Publiek bestaat op deze doordeweekse dag vooral uit echtparen en vriendinnen op leeftijd en die kakelen wat af, zowel binnen als buiten de sauna’s. Over vakanties, werk, vrienden enzovoort, ongevraagd word je van dit alles deelgenoot gemaakt. Er is weliswaar een huisreglement waarin staat dat de voorzieningen zoveel mogelijk in stilte genoten dienen te worden maar daar houdt niemand zich aan en er is bovendien geen enkel toezicht. Gevolg is dat je het idee hebt je in een openbaar zwembad te bevinden op een woensdagmiddag als de schoolkinderen vrij zijn. Verwacht dus niet dat je hier fijn kunt relaxen en genieten van rust en stilte.
Dan de sauna’s zelf, die zijn helaas niet op temperatuur (gasprijzen?), lauwwarm, zweten doe je er niet van. Enkel de stoomcabine was goed heet en dat kan ook niet anders aangezien er bij een te lage temperatuur geen stoom vrijkomt natuurlijk he. Dit is dan ook de enige voorziening die ik heb benut deze ochtend. Het kleine buitenzwembad wordt bevolkt door de eerder genoemde ouderen en vriendinnen die in praatgroepjes bijeen staan en ieder verkeer verder blokkeren zodat een beetje zwemmen ook al niet mogelijk is.
De enige lof verdient de saunameester die de opgieting deed; vriendelijk, professioneel en duidelijk met passie voor zijn werk. Dat het geheel zich op en naast een boot bevindt heeft verder overigens geen enkele toegevoegde waarde. Die boot ligt kwasi op het droge en behalve een eendenvijver is er verder geen water te zien.
Al met al valt een bezoek alleen maar af te raden. Tenzij je zelf tot de groep ouderen en vriendinnen gerekend kan worden en het je er om gaat gezellig bij te kletsen en sauna en wellness maar bijzaak zijn.
Vandaag wilde we een lekker dagje sauna doen.
Mooi op eerste kerstdag ons is lekker laten verwennen met een all-in pakket .
Helaas was dat niet zo .
We hebben meer tijd in het restaurant doorgebracht om op het drinken en eten te wachten .
Het ergste was nog dat mijn vriendin haar eten al op had en ik het echt pas na 25 minuten voor mijn neus kreeg gezet .
Echt schandalig.
Ik heb het bij de receptie gemeld en het enigste wat ze zeiden was sorry .
Nou ik had eerder een tegoed bon of volgende keer de prijs van 1 voor 2 personen ter compensatie maar helaas was het niet zo.
1132
Tegenvaller!
Beoordeling van Wellnessboot Mill
Beoordeling in behandeling
Wat een chaotische sauna, zit totaal geen structuur in. Na aankomst, wanneer je eindelijke een werkende locker hebt gevonden, en je klaar bent voor je eerste douche, bijna geen haakje te vinden voor handdoek en badjas. Dus proppen maar in vierkante kastjes die daar staan, bedoeld voor tasjes en waterflesjes. Sommige douches werken niet of nauwelijks en de logica van de indeling van de sauna’s (met meerdere gebreken) en de intekening ervan is moeilijk te bevatten. Gelukkig kunnen wij goed trappen lopen, want er zijn er véél! De sauna’s zelf zijn klein en niet goed ingedeeld qua banken, waardoor ze nog kleiner worden. Meerdere faciliteiten zijn defect. Het was er ook nog eens erg druk (zondag jl – 4 december), erg druk! Het dure restaurant leverde totaal niet wat op de kaart staat vermeld. Vers afgebakken brood, bestaat uit twee sneetjes oud koud brood en een patatje is klein en lauw. Sfeer en muziek is ver ondermaats. Wij zijn daarom veel vroeger dan gebruikelijk vertrokken naar ons hotelkamer (115), waarvoor je een flink eind buitenom moest met natte haren en dan nog 300 meter lopen naar je hotelkamer. NOOIT meer!. Helmond, Sittard en Leiden doen het heel wat beter!!! Die hotelkamer, ook om nooit te vergeten….. 🙁
En daarbij, omdat er haakjes ontbreken, staan er meerdere staande kapstokken, zodat iedereen lekker knus hun bezweette handdoeken tegen elkaar aan kan hangen. Zit nu sinds gisteren dus ook aan de Prednison, omdat mijn longen een schimmel hebben opgelopen ….. De hygiëne is ver ondermaats…
Tijdje geleden geboekt maar was helaas door ziekte verhinderd. Netjes afgebeld maar nu sturen ze allemaal dreigmails en dreigen met deurwaarders. Wat een vreselijke tent zeg. Ik raad een ieder af om van te voren te reserveren. Want ook al meld je af ze sturen allemaal dreigmails. Het zal financieel wel erg slecht gaan met deze club. Ik lees nu ook over het slechte onderhoud en alle storingen. Dit verklaart een hoop. Ze hebben geld nodig op welke manier dan ook.
Lekker dagje sauna met mijn lief, we namen het all in pakket.
Helaas erg veel dingen kapot, infrarood, de schuifdeuren moet je handmatig open trekken, een sauna buiten gebruik en geen muziek tijdens de ontspanning massage vanwege kapotte radio. Wat trouwens wel een heerlijke ontspanning massage was. De schuifdeuren waren gelukkig na een paar uur gemaakt. Overal was het wat mij betreft wat frisjes. Ook in de massage ruimte had ik soms kippenvel van de kou. All in wat eigenlijk geen all in is want de speciale koffies en smoothies vallen buiten het arrangement. Voor de ossenhaas puntjes moest er €3,- bij betaald worden. Prijzen op de menu kaart erg hoog!
Bij ons arrangement zat de lunch, hoofdgerecht en na gerecht. Lunch erg rijkelijk belegd broodje zalm. Dikke prima.
Avond eten was echt een tegenvaller. Ossenhaas puntjes met groenten. De groenten waren nog rauw… ook vrij simpele groente mix van courgette en paprika en ui…
Jammer dat er geen shampoo aanwezig is in de douches. Dat zijn we wel gewend van andere sauna’s. Enkel douche gel. Rook best lekker.
Bij het verlaten van de sauna kwamen we er achter dat de smoothies niet bij het all in arrangement hoorde. Toen ik vertelde dat we dan 1 drankje minder gehad hadden en geen dessert namen en vroeg of ze de 3 euro extra voor de ossenhaaspuntjes wilde laten zitten was er geen tegemoetkoming mogelijk. Erg jammer.
was gister 23 sept 2022 bij de sauna boot in mill kwamen we saunameester Popie Jopie Frank tegen .pfffff de eerste opgieting van 18.00 uur ,
Had het veel over z’n muziek maar de wappers waren geheel niets doet 5 x de deur open tijdens de opgieting alle warme lucht weg .
Hygiëne Frankie haalt de handdoek over zn hoofd vervolgens maakt die die nat in een emmer knijpt hem weer uit over de kachel en wappert er weer vrolijk mee naar de gasten toe . erg on hygiench .ook tijdens het wapperen zn handoek steeds in contact met zn rug/hoofd vol zweet …
we dachten ja frank heeft zn uur niet opgieting 20 uur zelfde lakken en pak heb hem er op aan gesproken maar kreeg een sneer een grote mond van sauna meester frank ,
Frank ga diskjockey worden i.p.v. sauna meester met die zwarte haren onder je Ockels ,maar kom ons niet meer vervelen in Mill en zeggen dat je op kunt OpGieten …
Verder fijne sauna hygiëne goed ed
Het restaurant hebben we vaarwel gezegd lang wachten personeel aan tafel waar je google translate moet bij inschakelen en buitensporige prijzen , we komen een uurtje of 5 6 sauneren en dan hoe doe en bedankt tot de volgende keer …
Gister geweest, toen was opeens de zomeractie niet meer was weer 10€ duurder, maarja daarvoor steeds wel en geen actie was 3x geweest in week tijd…steeds alle gegevens vragen…best lastig toch komen veel mensen eruit en erin dus…personeel wel aardig hoor….maar snappen niet wat werken is TOTAAL niet…lopen veel teveel maar nemen niets mee was leeg staat op een andere tafel….terwijl je er toch langs komt toch… gister t eten de spies was koud normaal altijd rode salsa saus…nu zat er witte saus over (ben al anti witte saus, ik vraag 2 x rode saus niemand doet iets…dus maar zo goed als droog op gegeten wat totaal niet smaakte meer. Ik was echt pis of heb t gemeld ook bij kassa beneden moest gewoon alles afrekenen. Beetje schandalig deze manier van doen.
Beetje vergane glorie, het is het allemaal net niet. Veel kapotte dingen, niet echt schoon. Prijs restaurant veel te hoog, niet echt top
Opgietingen waren goed!
Maar in iedere hoek waar je kijkt zie je renovatie punten…
Voor ons eenmalig bezoek
Pingback: Sauna Top 10 2022 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland
Heerlijke sauna. Voor elk wat wils. Niet al te groot. Lunch was lekker, fijne bediening. Schoon en netjes. Een aanrader!
Goede faciliteiten, redelijk schoon.
Ik had een arrangement voor 2 geboekt met massages en avondeten.
Van tevoren nog gebeld om te vragen of het oke zou zijn wanneer we voorgerecht ipv nagerecht zouden nemen, was accoord. Nog aangegeven bij inchecken, was accoord.
Helaas op de nota volledige voorgerechten afgerekend, 2 thee is er toen afgehaald, dit is te zot voor woorden, de reden was…. geen notitie bij mijn naam. Hmm ja als ik dat geweten had had ik wel gezegd dat het genoteerd moest worden. Jammer, echt jammer. In ieder geval een paar goede klanten kwijt.
Met een vriend een dag naar de wellnessboot geweest. De sauna is schoon, de lunch was goed. De verschillende sauna’s zijn niet verschillend van geur. |Tenminste, wij hebben ervaren dat ze warm, warmer en warmst waren. Grote tegenvaller was, dat als we voor een “opgooi” gebruik wilden maken, wij 2,50 pp bij moesten betalen. Dat was nergens te lezen. De reden zou zijn, dat i.v.m. corona, er maar 10 personen tegelijk van de opgooi gebruik kunnen maken. Je moet toch iets verzinnen, om geld binnen te halen, dachten wij. Daarom daar geen gebruik van gemaakt en dat was toch wel een minpunt in een “gemiddeld” dagje sauna.
Conclusie: het is een schone “gemiddelde ” sauna, die zeker niet geschikt is voor minder valide mensen i.v.m. de vele trapjes.
Wij kwamen graag in Mil op de Wellnessboot. We waren een redelijk trouwe klant. Helaas zijn we nu zeer teleurgesteld in de wijze waarop, nu Blue omgaat met trouwe klanten. Een soortgelijke ervaring zoals Leo hiervoor beschrijft. Geen enkel begrip of enige wijze van tegemoetkoming. Jammer dat dat de visie is op Wellness. En laat ik duidelijk zijn ik verwacht niet dat ze tegemoet komen in alle vouchers en badenkaarten die wij nog hadden. Maar enkel reageren dat we tijd genoeg hebben gehad om ze te verzilveren is wel heel kortom.
Ik heb onderstaande mail aan Wellnessboot Mill gestuurd. Kreeg een keiharde weigering tot coulance terug. Wat dom! Kom hier dus nooit meer…
Beste mevrouw of mijnheer,
Ik wil bij deze mijn teleurstelling uitspreken over uw weigering om een oplossing te vinden voor de niet geheel verzilverde 10-bezoekenkaart aan de Wellnessboot in Mill. Uw weigering geeft blijk van weinig solidariteitsgevoel in deze tijd van pandemie. Solidariteit die wij van onze kant wèl hebben getoond door niet ons geld terug te vragen toen u op bevel van de overheid uw deuren moest sluiten en niet kon leveren waarvoor wij betaald hadden. Niet terugvragen van geld werd toen van alle kanten gevraagd om zo bedrijven niet in financiële problemen te brengen.
Verder gaat u eraan voorbij dat wij tot de risicogroep behoren voor wie Corona extra gevaarlijk is, zodat wij ook toen u tussentijds weer even open mocht, er voorzichtigheidshalve vanaf zagen om toen al naar de sauna te gaan. Wij wilden met alle groepsactiviteiten uitdrukkelijk wachten tot veertien dagen nadat wij beiden tweemaal gevaccineerd zouden zijn. Dat betekent dat wij pas tegen het einde van juni weer zonder gevaar naar o.a. de sauna konden gaan. En omdat wij daarna ook nog op vakantie gingen (die vorig jaar ook al in het water viel), was de tijd om gebruik te maken van de resterende 4 x 2 bezoeken aan de Wellnessboot waar we toen nog recht op meenden te hebben, wel erg kort. Waar nog bij kwam dat we soms gewoon geen reservering konden plaatsen.
Uw weigering om een oplossing te vinden blijkt ook uit het feit dat u ook niet aanbiedt om dan desnoods de geldwaarde van de resterende 8 bezoeken (4 x 2) om te zetten in een tegoedbon waarmee wij in ieder geval op reguliere wijze een bezoek aan de Welnessboot zouden kunnen brengen. U vindt het kennelijk te verdedigen om ons geld in te pikken zonder daar iets voor terug te hoeven doen.
Ik doe bij deze een laatste en dringend verzoek aan u om een oplossing te vinden voor deze kwestie. Doet u dat niet, dan zal ik contact zoeken met de Consumentenbond, met Kassa en met Radar. Ik weet natuurlijk niet zeker dat dat voor mij iets oplevert, maar ik weet wel dat als één van de drie deze zaak oppikt, dat voor Fletcher / de Wellnessboot negatieve publiciteit oplevert. Zoals dat ook het geval zal zijn als ik deze mail integraal her en der als review op internet plaats.
En ik vraag u, als eerste lezer(es) van deze mail uitdrukkelijk om hem door te sturen aan de bedrijfsleider, zodat hij/zij weet wat er gaat gebeuren en u straks niet van hem/haar het verwijt krijgt dat hij/zij niet op de hoogte gehouden is.
SUPER GOED REACTIE!!! Helemaal eens!
Pingback: Sauna Top 10 2020 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland
Fantastisch mooie en prettige sauna met uiterst vriendelijk personeel. Eten is ook van hoge kwaliteit tegen een toch vriendelijke prijs. De moeite waard dus.
Pingback: Sauna Top 10 2019 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland