Wil jij ook een review van Veluwse Bron plaatsen, klik dan hier
> Alle sauna’s in de Provincie Gelderland
Beschrijving van Veluwse Bron
Vier jaren van voorbereiding worden tastbaar!
Nederlands mooiste en grootste wellness-resort, Veluwse Bron, opent haar deuren. Uniek in omvang en uitstraling zal de Veluwse Bron straks alles op het gebied van Sauna, Beauty & Health bieden. En met drie verschillende restaurants daarnaast ultieme verwennerij op culinair gebied.
De Veluwse Bron ligt tussen Apeldoorn en Zwolle midden in de mooie Veluwse natuur van Emst (gemeente Epe). Een droomplek waar rust en ontspanning de boventoon voeren. Op een landgoed van maar liefst 21 hectare (14 voetbalvelden) wordt gebouwd aan meer dan 9.000 m2 wellness. Sauna?s, stoombaden, zwembaden, dompelbaden en whirlpools in het hoofdgebouw, een compleet wellness-dorp in de kuurtuinen en een schitterend gelegen paviljoen. En dat alles gelegen aan een prachtig groot meer, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.
Met vriendelijke groet, Hester
Veluwse Bron neemt op de Sauna Top 10 van 2024 een prachtige 4e plaats in. Vorig jaar stonden zij op nummer 1 van beste sauna’s van Nederland!
Profiteer van scherpe hotel & sauna aanbiedingen
AD TOP wellness aanbiedingen
Dagje wellness bij Veluwse Bron
> AD TOP aanbieding vanaf € 27,95, klik hier
Fletcher Hotels Verwen Arrangementen
2- of 3-daags Veluwse Bron Arrangement
> Wellness Deal vanaf € 57,95, klik hier
Hotel De Hoeve van Nunspeet en entree De Veluwse Bron
2-daags Wellness arrangement
> Sauna aanbieding vanaf € 64,50, klik hier
Zoweg met mooie sauna aanbiedingen
Hotel met toegang Veluwse Bron
> Sauna aanbieding vanaf € 64,50, klik hier
Gegevens van Veluwse Bron
Veluwse Bron – Viskweekweg 10 – Emst (gemeente Epe) – Website
Veluwse Bron heeft een badkledingdag.
> Meer over badkledingdagen
Vervolg beoordelingen
Hans
Eerste keer
Gisteren (doordeweekse dag) voor het eerst naar Veluwse Bron gegaan. Groot ruim goed geoutilleerde sauna. Bleek bij aankomst dat er op een klei behandeling na niets bij te boeken was. Tegenvaller, dus ook doordeweeks reserveren indien je extra behandelingen wil. Faciliteiten (incl o.a. ijsgrot, zoutwaterbad) zijn perfect. Zowel binnen als buiten zeer uitgebreid. Ambiance is goed. Al behoorlijk aangelegde tuinen en mooi opgezette sauna’s. Verlichting ’s avonds had beter kunnen zijn buiten. De paden zijn spaarzaam verlicht, maar geen gezellig aangelichte bomen bijv.
Buffet
De grote plas geeft wel een rustieke sfeer. Buffet Lunch zeer goed verzorgd (hoewel de koffie niet bij de prijs inbegrepen is (alleen melk). Diner buffet is een regelrechte afrader: zeer slecht. Men kan tot 21.00 gebruik maken van het buffet, maar om 20.00 stonden de haricots te verpieteren en de rijst was niet gaar. Er wordt onvoldoende aangevuld, dus je zit echt met de restjes. De wok daarentegen was wel weer goed. Nagerecht zit niet bij de prijs inbegrepen (ook geen fruit brokken zoals bij de lunch). Bij aangeven bij de receptie werd alleen gezegd dat het doorgegeven zou worden. Verder geen excuses of wat dan ook. Hadden er gezien de recenties eigenlijk meer van verwacht.
Overweging
Ik vraag me af of we hier de volgende keer weer naar toegaan. Wij zijn al een paar keer naar Thermen Bussloo geweest en er zijn nog meer sauna’s in de buurt waar met name het eten – veel – beter is.
Herman
Mooi compex, echter bij de afrekening zagen wij pas thuis dat wij voor een fors bedrag waren aangeslagen voor diverse dure alcoholische dranken die geen van ons heeft besteld. Dit werd veroorzaakt door een verwisseling bij de afrekenbalie met een bandje van een ander persoon. Dit hebben wij bij de directie kenbaar gemaakt. Los van het feit dat je gewoonweg als een klein kind wordt afgepoeierd, heeft men geen enkel klantgevoel of klantbelang. We werden keer op keer met een kluitje in het riet gestuurd. Door hen werd alleen maar aangegeven dat het niet hun schuld was en dat wij zelf de bon moesten controleren. Daar zijn wij het mee eens, echter is er ook nog iets als klantvriendelijkheid. Wij eten geen boterham minder hierdoor, maar meedenken met je gasten zou toch wel fijn zijn. Aangegeven dat we vaak met een groep komen en altijd naar volle tevredenheid. Ook hierop geen enkele coulante reactie. Hier hebben wij allemaal een heel vervelende nasmaak aan over gehouden. Voor ons hoeft het niet meer, deze mensen hebben nog nooit een training klantvriendelijkheid gehad. Lekker slim van hen! Not! Zijn een grote groep trouwe bezoekers kwijt. We gaan wel naar Bussloo, deze schijnt tegenwoordig erg goed te zijn.
Anton
Mijn eerste bezoek aan deze sauna
Mijn eerste bezoek aan de Veluwse Bron was een zeer voldane ervaring!! Alles was tot in de puntjes geregeld.
Allereerst het personeel verdient veel lof. Hun opstelling tegenover de klant en inzet was formidabel. De Veluwse Bron behoort voor mij tot de top binnen de Nederlandse sauna’s. Of het nu gaat om kwaliteit, service, hygiëne, faciliteiten, prijzen etc. maakt niet uit. Aan alle genoemde onderdelen worden door dit bedrijf hoge eisen gesteld, en wordt voldaan dat is mijn ervaring. De grootschaligheid van dit complex heeft dus hier geen negatieve effecten voor de saunaganger. De klant is en voelt zich echt koning. Knap dat deze organisatie hieraan kan voldoen.
Finishing touch
Jammer dat de sauna voor mij, als vervent saunaganger, wat ver weg ( 150 KM) ligt. Ja, dat is een negatief puntje maar volstrekt niet aan te rekenen aan de Veluwse Bron. Want ook de keuze van de locatie is goed doordacht. Een mooie sauna in een prachtig rustig natuurgebied mooier kun je jezelf niet voorstellen. Van al wat de Veluwe ons al aan ontspanning biedt is deze sauna de finishing touch!
Een tip (voor een proef): Stel de sauna eens open tijdens het ochtendgloren als de natuur tot leven komt. Ik denk daarbij met name aan het voorjaar! Dat moet toch een bijzonder mooie ervaring zijn.
Proficiat lieve mensen, dank voor de fijne (lange) dag.
Fitness reizen met personal training sessies
Als je al aan fitness doet is de vakantie een ideale gelegenheid om je fitnessschema en eetgewoonte bij te houden.
> Klik hier Fitness reizen vanaf € 69
Wijnand S.
Was weer een fijn dagje ontspannen in de Veluwse Bron, veel sauna’s en dito baden. Je hebt altijd wel iets om te kiezen. Het was mooi vakantie weer en ook nog badkledingdag.
Toen wij aankwamen stond er een hele rij, maar gelukkig waren we zo binnen.
Marl.
Gisteren weer eens een hele fijne dag in de Veluwse Bron gehad. het blijft daar genieten. Veel sauna’s, prachtige baden, schone en nette omgeving. Het eten was (ook weer) fantastisch. We komen graag weer terug!!
Veluwse Bron
Wij kwamen aan
Afgelopen vrijdag naar de Veluwse bron geweest.
Omstreeks 10:30 komen we aan en parkeren de auto. Bij de entree worden we verwelkomt met “bonjour” en een klein glaasje jus de orange in verband met het Franse thema. Door de draaideur komend een kleine “verrassing”, een lange slinger van ongeveer 40 personen voor ons. Staan allemaal te wachten om in te kunnen checken, kleine 20 minuten later staan we binnen.
Eerste kennismaking
Wat een mooi resort is het toch, lekker veel sauna’s waar genoeg keus is voor de beginnende, dan wel de wat gevorderde sauna-ganger. Buiten oogt alles lekker ruimtelijk, we hebben het geluk dat het heerlijk weer is, besluiten een ligbedje op te zoeken. Helaas zijn alle ligbedden bezet, maar ook veel door handdoeken die overduidelijk geplaatst zijn om te reserveren. Bij de huisregels staat uitdrukkelijk vermeld dat dit niet toegestaan is, helaas hebben een groot aantal mede sauna-gangers niet het fatsoen zich daar aan te houden.
Handdoeken
Ik vind het overigens een verantwoordelijkheid voor de medewerkers van Veluwse Bron om daar dan ook wat mee te doen, je kunt het niet aan de gasten overlaten om dit te “handhaven”. Het is triest dat het eigenlijk moet maar ík voel me niet geroepen om handdoeken van anderen te verwijderen, dus vind ik dit (zoals gezegd) de verantwoordelijkheid van Veluwse bron, óf je zorgt er voor dat er genoeg (= meer) ligbedden zijn.
De sauna
Genoeg daarover, na een aantal sauna-gangen te hebben gehad besluiten we buiten op het terras te gaan lunchen. We bestellen wat te drinken (cola light en Jus de orange) en wat te eten (broodje gerookte kip en een uitsmijter). Het drinken word bezorgd, tijdens het neerzetten daarvan laat de serveerster twee glazen karnemelk van haar dienblad schuiven die (met alle denkbare gevolgen) op het salontafeltje belanden, gevolg: glazen stuk, tafel en lounge-set compleet onder de karnemelk alsook mijn benen en badjas.
De serveerster
Terwijl de serveerster zich meerdere malen hardop afvraagt wat er, voor het eerst sinds een jaar, fout gaat, raap ik de scherven her en der op. Voor de duidelijkheid, excuses worden niet aangeboden. Niet dat dat voor mij perse had gehoeven, dit soort dingen gebeurt nu eenmaal, maar was wel net zo netjes geweest. Wat ook netjes zou zijn geweest was een doekje om mijn benen en badjas af te poetsen, deze bleef helaas uit. Ik ben daarop maar onder de douche gesprongen om me af te spoelen, de badjas maar uitgespoeld want van de zurige karnemelklucht werd ik niet zo heel vrolijk.
Ik vind overigens dat dit anders opgelost had moeten worden, Veluwse Bron had op zijn minst een badjas van het resort (voor die dag) kunnen aanbieden. Zij zullen toch ook begrijpen dat het geen feest is om nog een hele dag door te brengen in een badjas die met de minuut zuurder gaat ruiken? Ik heb nog per email deze verbeterpuntjes bij de Veluwse Bron neergelegd, de reactie die ik kreeg was een erg standaard e-mail:
Niet naar wens
Het is spijtig van u te vernemen dat uw bezoek aan de Veluwse Bron niet geheel naar wens is verlopen. Onze medewerkers doen altijd hun uiterste best om onze gasten een fijne dag te bezorgen. Wij vinden het vervelend dat onze medewerkers niet correct gehandeld hebben na het betreffende voorval. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij hebben uw opmerkingen met de floormanagers besproken en zij gaan er alles aan doen om herhaling te voorkomen.
Wij hebben uw klacht met de directie besproken. De directie heeft afdeling Facilitair op de hoogte gesteld over uw e-mail en zullen alles in werk stellen om herhaling te voorkomen en de hygiëne nauwkeurig te waarborgen.
Helaas kunnen wij niet terugdraaien wat er is gebeurd. Wel gaan wij er alles aan doen dit in de toekomst niet meer voor te laten komen. Wij danken u daarom nogmaals dat u onderstaande mail gestuurd heeft.
Wij vertrouwen erop uw opmerking naar tevredenheid beantwoord te hebben en zien u graag weer in de Veluwse Bron. Heeft u nog vragen, opmerkingen of andere suggesties dan kunt u contact opnemen met een van onze frontoffice medewerkers, telefonisch bereikbaar op 0578-688 888 of per mail op info@veluwsebron.nl mailto:info@veluwsebron.nl .
Met vriendelijke groet,
San (kritische consument)
Vervolg E-mail
Sauna Emst is helaas niet in gegaan op de specifieke dingen die ik heb aangegeven (ook nog een ander puntje, kom ik dadelijk op, verderop in de review). Krijg door deze reactie niet echt de indruk dat er écht naar mijn e-mail is gekeken. Had op zijn minst een gratis arrangement verwacht van een paar honderd euro (rustig aan, is maar grapje.
Serieuze note: Ik heb zelf op een backoffice van een groot customerservice gewerkt en weet dus uit ervaring dat enig aanbod (hoe klein ook) wel degelijk een ander gevoel van customer-experience overbrengt. Enne, met de directie overlegd? serieus? die hebben niets beters te doen?
Opgietingen
Anyway, s’middags hebben we nog heerlijk van een aantal sauna’s gebruik gemaakt, heerlijke opgietingen beleefd door Anies (?) wat een goede muzieksmaak, saunagang met Carlos Santana, ook die van Thea, goede uitleg vooraf, het bekende stukje fruit én een cooldown in het meertje . Mijn vrouw heeft nog deelgenomen aan een klankschalen-sessie. Die was “ok” zij gaf aan bij andere thermen betere meegemaakt maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak. Waar zij wel wat moeite mee had is dat diegene die de sessie verzorgde haar zweet over mijn vrouw druppelde. Kan ik me voorstellen maar weet eerlijk gezegd ook niet hoe dit bij anderen gaat.
Diner hebben we overigens ook gebruikt bij de Veluwse Bron, we hebben gebruik gemaakt van het diner-buffet. Die was heerlijk (net als de lunch overigens) wat ons wel opviel was de enorme hoeveelheid (grote stofvlokken) die over de vloer rolde. Dat was niet het enige , op de roomdividers, die op armhoogte naast je tafeltje staan, lag ook een dikke laag stof. Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over een laag stof wat in 1,2 dagen ontstaat.
Sommige hadden “getekend” in het stof, dus ik ben niet de enige geweest die het is opgevallen. Jammer, erg jammer ,vooral omdat het in het restaurant is. Daar dien je er (in mijn ogen) zeker voor te zorgen dat het onberispelijk schoon is.
Tot slot
We hebben een heerlijke dag gehad in Veluwse bron. die we rond 22:00 hebben afgesloten.
zou ik wat veranderen aan Veluwse bron? Zeker! de stoomsauna “boven”. Daar is een waterval in gemaakt wat verschrikkelijk veel herrie maak, van rust is daar geen sprake, tevens laat alle verf van de vloer los. Aangezien daar niemand te vinden was over de dag zijn we niet de enige die deze stoomcabine links laten liggen.
Tot de volgende review!
Groet,
P+H
wij zijn op 6 juli in de Veluwse Bron geweest bij binnenkomst veel mensen om in te checken we schrokken een klein beetje dit gaat lang duren dachten we, maar tien minuten later stonden we binnen. hebben binnen niet veel gemerkt van de grote hoeveelheid bezoekers het complex is groot genoeg. we hebben er een leuke dag gehad. het was in het begin even zoeken, want waar moet je beginnen als er zoveel keuze is? het wees zich eigenlijk na een aantal minuten vanzelf. nog een klankschalensessie mee gemaakt vond ik persoonlijk heel aangenaam. al met al een mooie sauna en we komen er zeker nog eens terug.
ine
Hallo
heb enkele reacties gelezen.
wat moet ik hiermee.
De ene heeft overal moeite mee en commentaar op en de ander vindt bijna alles goed.
Had willen boeken, maar ben wat afgeschrikt
Johanna
Beste Ine
ik kom reeds jaren vanuit Breda speciaal naar de Veluwse Bron. Ik vind het ondanks wat minpuntjes de allerbeste sauna van Nederland, en ik ben een doorgewinterde saunagangster!
Er is sprake van geld terug als het je echt niet bevalt- zie; eerste keer naar de sauna.
De leiding is vrij arrogant maar daar heb je bijna geen last van als je weinig kritiek hebt.
Veel plezier, Ine!
Raoul
Wat een fantastische sauna, maar zeer klantonvriendelijk. Meer dan een half uur in een veel te lange rij voordat je eindelijk bij de receptie bent aangekomen. En vanaf dat moment overvolle sauna’s doordat er veel te kwistig is omgesprongen met voordeelacties. Geen enkel moment het gevoel dat je in deze pracht sauna kunt relaxen. Volle cabine’s en zwembaden. En een heel vreemd systeem voor de aufgusgietingen. Daarvoor moet je een half uur vooraf een kaartje halen. Gedoe. Aantal opgietingen is overigens erg matig. Op klachten wordt niet gereageerd en beloftes om contact op te nemen worden niet nagekomen. Bel je zelf dan maar op blijf je minutenlang in de wacht zonder dat er wordt opgenomen.
Op deze manier ontstaat er een tweede Zwaluwhoeve die bekend staat om zijn enorme drukte. Mij zien ze voorlopig niet terug.
Peter
Afgelopen woensdag (16-9) weer een keer naar Sauna Emst gegaan en er moet me toch iets van het hart. Het begint meer en meer te lijken op de Zwaluwhoeve oude stijl. Voor wie daar een goed gevoel bij kreeg: dit is niet positief bedoeld. De faciliteiten zijn nog steeds heel mooi/goed maar de acties trekken ook mensen die nog niet door hebben hoe je je gedraagt in een sauna, praten waar het niet gewenst is en niet met het hele lichaam op de handdoek zitten. Daarnaast is het overduidelijk dat het restaurant de dragende pijler is.
Absurde prijzen en bediening die gek genoeg verslapt als het wat rustiger wordt. Wat te denken van een glas wijn (gewoon uit een tap) voor bijna 4 euro en een appelgebakje ter grote van een klein bierviltje eveneens bijna 4 euro. En dan het dinerbuffet, zonde van het geld want, matige gerechten en keuze en zelfs geen eenvoudig dessertbuffet. Dat laatste wordt op de menukaart niet genoemd (niet dat het inclusief is maar ook niet dat het er niet bij hoort). Het alternatief, een simpele ijscoupe voor 6.50, kassa. Nee, Veluwse bron behoorde tot onze toppers maar dat is nu even afgelopen.
h.regelink
mijn man werd gisteren onwel in de sauna veluwse bron in emst, en wij willen de mensen van de sauna een groot compliment geven, lieten mijn man geen moment meer alleen tot aan de auto werd hij weggebracht, werden op gehaald door vrienden, mijn man kon niet rijden.
Personeel VELUWSEBRON hartelijk BEDANKT.
Wij komen zeker terug.
Servaas
Ben je van plan een dagje naar de #sauna te gaan? Ga dan NIET NAAR DE Veluwse Bron. Wij hebben er ONDER STROOM gestaan. Ook andere gasten hebben een schok gekregen.
We hebben ze nu anderhalve week de tijd gegeven te reageren op de serieuze klacht maar tot heden geen resultaat. Daarom hier de korte versie van we 14 september hebben gestuurd:
“Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst bij de Veluwse Bron geweest. Ik was hier erg positief over tot het moment dat we bij het bubbelbad buiten allemaal een behoorlijk krachtige stroomstoot hebben gekregen.
We hebben gezien dat ook andere gasten een schok hebben gekregen.
Vanzelfsprekend heb ik dit direct aan 1 van jullie medewerkers gemeld? Maar voor ons was op dat moment de lol er echt wel af.”
Nu al 10 dagen geen reactie op onze klacht! Vandaar de publieke waarschuwing. Ze hebben hun kans gehad!
Vandaag naar de Veluwse Bron geweest. Nou ben ik iemand die nog bij een temperatuur van min 10 lekker buiten is, dus ik kan wel goed tegen kou. Normaal ren ik binnen 2 minuten een sauna uit, maar nu was ik na 10 minuten nog verkild. En het werd er niet beter op. Het buitenbad was ronduit te koud. Daar kwam ik klappertandend weer uit. In het restaurant waar je in kamerjas zit, was het te koud en wel zo dat ik binnen 20 minuten alweer weg was, op zoek naar iets warms. Alle douches op één na waren lauw en meer aan de koude kant dan warm. Pratend met andere gasten, bleek ik zeker niet de enige die hier last van had. Ik ben na twee uur weer vertrokken met een groot verlangen naar eindelijk warm genoeg worden. Dit was geen drukke dag maar ik weet zeker dat je bij een wél drukke dag elkaar flink in de weg zult zitten. Kortom: geen aanrader!!
Jammer jammer jammer… samen met mijn partner dacht ik een ontspannend dagje wellness te hebben maar niets is minder waar. Alvorens ons bezoek de reviews gelezen over de Veluwsebron. Hier schrokken we in eerste instantie van maar wij hadden via een website al entree kaarten geboekt. Vervolgens vol goede moed op weg gegaan naar het wellness complex alhoewel het eigenlijk deze naam niet mag hebben. Het zou eerder park Prinsenmeer mogen heten (massa is kassa) erg veel mensen in de hal en restaurant die wachten om naar binnen te mogen. Wij hebben drie kwartier in de rij gestaan.
Vervolgens het saunaplein op gelopen en daar was het druk, erg druk! De sauna’s zaten meer dan vol.. het advies om eerst de voeten in een voetenbad te laten wennen aan de verhoogde temperaturen ging op de begane grond niet op. Het voetenbadje was buitengebruik…. Boven kon je wel terecht…. De zwembaden zijn te koud om lekker in te kunnen ontspannen. De douches zijn ook erg koud afgesteld. Duidelijk wordt hier zwaar op bezuinigd terwijl de Veluwsebron aan alle kanten geld binnen harkt.
De horeca is ook om te huilen. Er was geen enkele plek om te zitten. Omdat er veel te veel mensen binnen waren. Toen we vroegen aan het bar personeel waar we wel konden zitten werden we verwezen naar het Italiaanse restaurant elders op het terrein. Maar daar hadden wij al gezeten en toen wij na 45 minuten nog niet geholpen werden zijn we van ellende maar vertrokken. Wat wel opmerkelijk is, dat als je het lopende buffet had besteld er uiteraard wel een plekje voor je gereserveerd is om dat de Veluwsebron hier goed aan verdiend.
Vervolgens naar de receptie gelopen om onze klacht neer te leggen. Daar kwamen we tot de pijnlijke conclusie dat als je via een andere website een sauna entree besteld je er totaal niet toe doet. Ze kunnen dan niets voor je betekenen. We zouden door de manager terug gebeld worden maar dat is tot op heden niet gebeurd.
Opvallend is ook dat de Veluwsebron vaak reageert op positieve Google reviews en de negatieve vaak laat voor wat het is. Wij krijgen de indruk dat het ze totaal niets interesseert over hoe jij je voelt bij de Veluwsebron want geld is belangrijker en nogmaals massa is echt kassa!!
Wij zijn na twee uur weer vertrokken…..
JAMMER!
Tip: Als je rust wilt in de wellness kies dan voor een iets duurdere Wellness zoals Thermen Busloo of Berendonck daar krijg je echt waar voor je geld en ga je ontspannen weg.
Veel te druk!
De faciliteiten zijn top, het personeel is aardig en het ziet er prachtig uit. Maar het was 28 juli 2023 zo druk, dat ontspanning en rust nergens te vinden was. Het was zo erg dat het personeel de sauna’s inliep om te vragen als mensen lagen of ze wilden gaan zitten, zodat meer mensen gebruik konden maken. Alle sauna’s, baden en bedjes waren continu vol en ook in de horeca was het druk.
Waar voorheen tijdens de opgietingen in Kuuma op de onderste rij vanwege veiligheid maximaal 5 personen mochten plaatsnemen (zodat als iemand van boven eruit wil, dat kan), zaten er nu 7. Met als gevolg dat voor de mensen die hoger zaten en eruit wilden het een hoop gedoe werd.. Met als gevolg, ook tijdens de opgieting veel rumoer en weinig ontspannen.
Door zoveel mensen binnen te laten is de hele beleving van welness, rust en ontspanning onmogelijk. JAMMER!
Een heerlijke middag gehad in Veluwse Bron. Zowel de wellness als het restaurant was genieten. Nette, jonge medewerkers. Bestelling was er supersnel. Alle lof voor Veluwse Bron.
Ruime keuze aan sauna’s en baden. Ziet er netjes en schoon uit. Minpuntje is de horeca. Te weinig personeel, vieze koffie, lauwe cappuccino, smakeloos gebak. Ongezellig restaurant. Jammer want dit maakt een dagje thermen af.
Zwaar teleurgesteld
Wat ben ik teleurgesteld in #deVeluwsebron! Op 2 april jl zijn Rein en ik naar de Veluwse Bron geweest en hebben een heerlijke dag gehad. Zwembaden en douches waren wel aan de koude kant maar dat mocht de pret niet drukken. Na thuiskomst ontvingen wij van de Veluwse Bron een mail met een kortingsactie omdat ze ons graag een complete saunadag wilden laten beleven zoals t hoort te zijn. Wat attent dachten wij. Korting was geldig tm 30-09. Wij dachten dan boeken we lekker na de zomervakanties op 17-09. Leuk vooruitzicht! Helaas sloeg tijdens onze vakantie het noodlot toe en kreeg Reinier een hartstilstand. Reanimatie volgde waarna hij het gelukkig heeft overleefd. Wel met 14 gebroken ribben en nu een wandelende tijdbom in afwachting van een harttransplantatie. Onze saunadag samen is dus geen optie. Chelsea wilde zijn plek wel innemen maar de 17e was niet mogelijk. Hierop heb ik contact opgenomen met de Veluwse Bron (via contactformulier want telefonisch niet te bereiken!!). De situatie via het formulier uitgelegd en verzocht of we de dag op mochten schuiven naar 8 oktober. Reactie terug dat dat niet mogelijk was omdat de voucher maar geldig was tm 30 september! Echt?? Nogmaals verzocht of ze hier nog eens naar wilden kijken. Sorry, maar dit zijn de regels. Oké dan wil ik graag annuleren en m’n geld terug. Geen probleem dat wordt binnen 14 dagen terug gestort. Mooi dacht ik. Tot mijn verbazing krijg ik een stuk minder terug gestort dan ik heb betaald. Wederom contact gezocht met de situatie erbij. Sorry, maar bij een annulering worden er administratiekosten in mindering gebracht. Ik sla hiervan echt steil achterover!!! Geen medeleven, niet mee denken met de situatie maar verschuilen achter de regeltjes. Voor mij en ons gezin nooit meer de Veluwse Bron. Misschien een tip voor jullie “klantenservice” toch eens persoonlijk contact opnemen met mensen in afwijkende situaties. Ontspanning is iets dat ik heel goed en hard kon gebruiken maar in plaats daarvan heb ik nu boosheid en frustratie.
Hard achteruit gegaan,niet schoon,onvriendelijk personeel zelfs onbeschoft
Veel buiten werking of kapot,het is in verval
Veel tegen betaling extra
Kortom slechte sauna geworden,wij komen hier niet meer
Pingback: Sauna Top 10 2022 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland
Eergisteren een arrangement met menu geboekt. De entree was al anders dan in bijv. Bussloo waar wij geen legitimatie hoefden te laten zien. Balie personeel bijna bij het áfsnauwerige’ af dat alle massage en bueautey vol was. Erg onvriendelijk (jullie willen toch wat faciliteren tegen genoeg geld?).. Hoe dan ook deuren worden met een deur stopper van schoonmaak-cans open gehouden. In de kelder waren kleding haakjes weg gehaald…Stop de gaatjes dicht en werk af. Management heeft zijn handen vol om het personeel klantvriendelijk te maken. Dit is echt de druppel. Al vanaf de opening komen wij in Emst. Prachtige locatie maar het personeel laat te wensen over zeg. Het eten; zelfs op de kaart ; een frietje van EUR 3,95 niet los te bestellen enkel bij een salade of hoofdgerecht. Hoe vriendelijk? Zelfs in de beste frietzaak heb je een frietje oorlog voor EUR 2,50. Bediening: “Zelf even ophalen”.
Bij het arrangement een dessert. Liever een dubbele espresso met een likeurtje. Die vraag gesteld of dat kon. Nee, ’tegen meerwaarde’. Even later toch een correctie; ‘dat kan’. Wij zeiden nog tegen elkaar het eerste pluspunt. Wat schetst onze verbazing? Op de rekening EUR 17,30 verrekend voor twee espresso en de likeurtjes. Eergisteren via de site (die beweerd binnen 48 uur te reageren) mijn punt gemaakt. Een reactie? Ho maar. GA NIET MEER NAAR DEZE SAUNA– SCHANDE! —
Zondag 19 januari 2020
De Veluwse Bron is helaas niet meer wat het was, het is te massaal en te druk geworden. Enorme rijen voor de kassa, de horeca zit overvol en in de sauna’s kun je vaak niet liggen omdat er teveel mensen in zitten. Ook kun je een dag van tevoren of de dag zelf geen behandelingen boeken, alles is volgeboekt. Dit alles gaat ten koste van het ‘zen’ gevoel en dat is toch precies waar je voor komt. Het lijkt inmiddels op de Zwaluwhoeve, een saunacomplex die ik ook al mijdt vanwege de enorme drukte. Heel jammer, want verder is de Veluwse Bron een mooi en fijn complex. Ik ga voortaan voor de iets kleinere en onbekende sauna’s, waar men in de gaten houdt of het niet te vol wordt. Jammer!
We hebben weer een heerlijk dagje uit gehad. Helaas gaat de Veluwse bron wel hard achteruit. Noodzakelijke reparaties blijven kennelijk achterwege, de schoonmaak is zichtbaar minder en er zijn veel dingen stuk of beschadigd.
In de voorlees sauna wordt niet voorgelezen. De stoelen in het restaurant hadden allang vervangen moeten worden. RVS items op sommige toiletten roesten harder dan een Fiat in 1970. De geluidsinstallatie in de rustruimte boven het restaurant kraakt zo erg dat het eigenlijk niet om aan te horen is. Het glas van de gashaard bij de ingang van het restaurant is in tijden al niet aan de binnenkant schoongemaakt, je kunt de vlammetjes nog amper zien.
De efficiëntie van keuken en bedienend personeel is gelukkig nog wel op orde. Het aantal opgietingen is helaas verminderd en voor een aantal moet je nu reserveren en extra betalen.
Het is jammer om te zien hoe het management een van de mooiste sauna resorts van het land zo laat verpauperen.
Pingback: Sauna Top 10 2020 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland
Zaterdag 16 maart naar de Veluwse bron geweest na eerdere positieve ervaringen rekende wij op een lekker dagje sauna. Het bleek echter verschrikkelijk druk te zijn. De douches die warm hoorde te zijn waren koud en je kon nergens je badjas ophangen. In het restaurant was amper plek om te zitten en daar waar het kon zaten we tussen de vieze vaat van de voorgangers. Van ellende maar ergens anders uit eten geweest. Eerder heb ik meegemaakt dat bij teveel mensen je alleen binnenkomst als je gereserveerd hebt. Zo kun je de drukte beheersen. Nu leek het net de markt zo druk was het. Jammer dat er een nieuw beleid blijkt gehanteerd te worden waardoor het minder exclusief lijkt. Volgende keer ga ik niet meer 75 minuten rijden om als een haring behandeld te worden.
Pingback: Sauna Top 10 2019 met als best gewaardeerde sauna's van Nederland
Onvriendelijke personeel bij de receptie. Te druk, te veel aanbiedingen en veel te duur. In eerste aanleg was dit een oase van rust, waar het goed ontspannen was. Daar is nu een einde aan gekomen. De Zwaluwhoeve 2!
Sauna gaat ten onder aan al die acties. Als je naar binnen wilt sta je eerst een half uur in de rij voor de receptie, waar je echt bot behandeld wordt. Cursus klantvriendelijkheid zou niet misstaan hier.
Verder overvolle saunacabines…omdat ze teveel mensen binnelaten
ben ik nu op het werk of zo veel vrouwen praten over hun werk waar ik ook was kruden bat lichbet zwenbat enz het utersten hoekje van teras uitgezocht voor een bakie en ja hoor weer 4vrouwen kom nast me ziten praten over het werk ga in de catinen van juli werk zite n in een voetbatje en madag zeker praten hoe vijn het was in de sana bubelbaden waren stuk geen melding van gemaakt soep is kout uit blik eeten voor veel€ onder de maat lichbeden onder de vogel poep voor de lunes gereseveert naar moest een tafel zoeken waar geen bortje gereseveert op stond naar die waaren bezet naar 3keer vragen een tafel toe gewezen waar gereseveert op stondwat een gekenhuis hier ik kom hier niet meer
Een zeer ruim opgezette sauna.
Dit in tegenstelling tot de ruimte die 4 heel grote vissen op het saunaplein is toegedacht.
In ongeveer 1 kubieke meter water waarin ook nog eens grote plasticplant is neergezet, kunnen de vissen 50 cm. naar boven of opzij bewegen (zwemmen kan je dat niet noemen).
Maar dan moeten de andere vissen wel even opzij gaan want anders lukt ook dat nauwelijks.
Een trieste vertoning die ik ook al 2 keer heb aangegeven bij de Bron.
Geen antwoord en dus houdt het voor mij dan op.
Bussloo is ook minstens zo goed.
De vertroetel cheque werd een bron van frustratie. Na een fijne dag sauna werd deze cheque NIET VERZILVERD! We hebben hem kado gekregen en hij was niet verlopen! Er is voor deze cheque een bedrag van 50 euro betaalt. We moesten het hele bedrag nog eens zelf betalen. Terwijl je een geldig waardepapier hebt. Wat een slechte service!! Hier scoor je niet mee als je iemand wilt vertroetelen! Nu maar zien dat je je geld terugkrijgt…
Vorige week maandag bij de Veluwse bron geweest en ook ik doe dit NOOIT meer. Reservering via de website van de organisatie gedaan met een voucher die mij dochter met de Amersfoortse marathon had gekregen.
Bij binnenkomst zag de receptioniste dit in het systeem en vroeg mij vervolgens om de voucher welke ik vervolgens inleverde.
Aan het einde van ons bezoek liepen wij naar de receptie om onze eindrekening netjes te betalen. Het eindbedrag was tot mijn verbazing hoger dan dat ik in mijn hoofd had en gaf dit ook gelijk aan. Volgens de receptioniste moest het allemaal kloppen, na bijna de hele dag in de sauna geweest te zijn waren mijn dochter en ik erg moe dus heb ik maar betaald. De volgende dag heb ik thuis de rekening nagerekend en kwam toch echt weer tot de conclusie dat er €20,95 te veel is berekend.
Vervolgens de organisatie via mail hierop gewezen en gevraagd het te veel betaalde bedrag terug te storten.
Nou wil de organisatie niet meewerken en houdt vol dat de rekening klopt.
in de mail geven ze aan dat ik de voucher had moeten inleveren wat ik dus heb gedaan want de receptioniste vroeg mij om de voucher.
indien ik niet snel mijn geld terug heb ga ik het juridisch aanpakken! Ik kom hier dus nooit meer, wat een onprofessionaliteit dat de klant dupe wordt van een fout die bij de receptie wordt gemaakt. En dan heb ik het niet eens over een omelet die ik bij de lunch heb besteld, rosbief kaas, kaas was niet eens gesmolten ;-(. Lopend buffet dinner is ook een afrader, enige positieve is de saunafaciliteiten, genoeg aanwezig. Al met al zou ik niemand deze sauna aanraden en hoop dat ik mijn te veel betaalde geld snel terug heb.