Veluwse Bron – Sauna Emst (Epe) Gelderland – SaunaGids

Wil jij ook een review van Veluwse Bron plaatsen, klik dan hier


Beschrijving van Veluwse Bron

Vier jaren van voorbereiding worden tastbaar!

Nederlands mooiste en grootste wellness-resort, Veluwse Bron, opent haar deuren. Uniek in omvang en uitstraling zal de Veluwse Bron straks alles op het gebied van Sauna, Beauty & Health bieden. En met drie verschillende restaurants daarnaast ultieme verwennerij op culinair gebied.

De Veluwse Bron ligt tussen Apeldoorn en Zwolle midden in de mooie Veluwse natuur van Emst (gemeente Epe). Een droomplek waar rust en ontspanning de boventoon voeren. Op een landgoed van maar liefst 21 hectare (14 voetbalvelden) wordt gebouwd aan meer dan 9.000 m2 wellness. Sauna?s, stoombaden, zwembaden, dompelbaden en whirlpools in het hoofdgebouw, een compleet wellness-dorp in de kuurtuinen en een schitterend gelegen paviljoen. En dat alles gelegen aan een prachtig groot meer, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.

Met vriendelijke groet, Hester


Sauna aanbiedingen

Veluwse Bron logoVeluwse Bron met eigen aanbiedingen
Fijn goedkoop dagje wellness
> Sauna aanbieding vanaf € 23,50, klik hier

Sauna aanbiedingen ZowegZoweg met mooie sauna aanbiedingen
Hotel met toegang Veluwse Bron
> Sauna aanbieding vanaf € 52,50, klik hier

Sauna aanbiedingen SpaOnlineSpaOnline, bekend van Wellness Magazine biedt
de hoogste kortingen voor sauna’s in Gelderland.
> Kies hier vanaf € 7,50. Ook leuk als cadeau!



Gegevens van Veluwse Bron

Veluwse Bron – Viskweekweg 10 – Emst (gemeente Epe) – Website

Veluwse Bron heeft een badkledingdag.
> Meer over badkledingdagen



Vervolg beoordelingen

Hans

Eerste keer

Gisteren (doordeweekse dag) voor het eerst naar Veluwse Bron gegaan. Groot ruim goed geoutilleerde sauna. Bleek bij aankomst dat er op een klei behandeling na niets bij te boeken was. Tegenvaller, dus ook doordeweeks reserveren indien je extra behandelingen wil. Faciliteiten (incl o.a. ijsgrot, zoutwaterbad) zijn perfect. Zowel binnen als buiten zeer uitgebreid. Ambiance is goed. Al behoorlijk aangelegde tuinen en mooi opgezette sauna’s. Verlichting ’s avonds had beter kunnen zijn buiten. De paden zijn spaarzaam verlicht, maar geen gezellig aangelichte bomen bijv.

Buffet

De grote plas geeft wel een rustieke sfeer. Buffet Lunch zeer goed verzorgd (hoewel de koffie niet bij de prijs inbegrepen is (alleen melk). Diner buffet is een regelrechte afrader: zeer slecht. Men kan tot 21.00 gebruik maken van het buffet, maar om 20.00 stonden de haricots te verpieteren en de rijst was niet gaar. Er wordt onvoldoende aangevuld, dus je zit echt met de restjes. De wok daarentegen was wel weer goed. Nagerecht zit niet bij de prijs inbegrepen (ook geen fruit brokken zoals bij de lunch). Bij aangeven bij de receptie werd alleen gezegd dat het doorgegeven zou worden. Verder geen excuses of wat dan ook. Hadden er gezien de recenties eigenlijk meer van verwacht.

Overweging

Ik vraag me af of we hier de volgende keer weer naar toegaan. Wij zijn al een paar keer naar Thermen Bussloo geweest en er zijn nog meer sauna’s in de buurt waar met name het eten – veel – beter is.


Anton

Mijn eerste bezoek aan deze sauna

Mijn eerste bezoek aan de Veluwse Bron was een zeer voldane ervaring!! Alles was tot in de puntjes geregeld.

Allereerst het personeel verdient veel lof. Hun opstelling tegenover de klant en inzet was formidabel. De Veluwse Bron behoort voor mij tot de top binnen de Nederlandse sauna’s. Of het nu gaat om kwaliteit, service, hygiëne, faciliteiten, prijzen etc. maakt niet uit. Aan alle genoemde onderdelen worden door dit bedrijf hoge eisen gesteld, en wordt voldaan dat is mijn ervaring. De grootschaligheid van dit complex heeft dus hier geen negatieve effecten voor de saunaganger. De klant is en voelt zich echt koning. Knap dat deze organisatie hieraan kan voldoen.

Finishing touch

Jammer dat de sauna voor mij, als vervent saunaganger, wat ver weg ( 150 KM) ligt. Ja, dat is een negatief puntje maar volstrekt niet aan te rekenen aan de Veluwse Bron. Want ook de keuze van de locatie is goed doordacht. Een mooie sauna in een prachtig rustig natuurgebied mooier kun je jezelf niet voorstellen. Van al wat de Veluwe ons al aan ontspanning biedt is deze sauna de finishing touch!

Een tip (voor een proef): Stel de sauna eens open tijdens het ochtendgloren als de natuur tot leven komt. Ik denk daarbij met name aan het voorjaar! Dat moet toch een bijzonder mooie ervaring zijn.

Proficiat lieve mensen, dank voor de fijne (lange) dag.


Wellness ReizenWellness Reizen voor gezonde ontspanning
Wellness reizen bieden vakanties voor gezonde ontspanning, activiteiten en meditatie. Heerlijk om fit en vitaal thuis te komen.
> Klik hier Wellness Reizen in binnen- en buitenland vanaf € 98


Wijnand S.

Was weer een fijn dagje ontspannen in de Veluwse Bron, veel sauna’s en dito baden. Je hebt altijd wel iets om te kiezen. Het was mooi vakantie weer en ook nog badkledingdag.

Toen wij aankwamen stond er een hele rij, maar gelukkig waren we zo binnen.


Marl.

Gisteren weer eens een hele fijne dag in de Veluwse Bron gehad. het blijft daar genieten. Veel sauna’s, prachtige baden, schone en nette omgeving. Het eten was (ook weer) fantastisch. We komen graag weer terug!!


Veluwse Bron

Wij kwamen aan

Afgelopen vrijdag naar de Veluwse bron geweest.

Omstreeks 10:30 komen we aan en parkeren de auto. Bij de entree worden we verwelkomt met “bonjour” en een klein glaasje jus de orange in verband met het Franse thema. Door de draaideur komend een kleine “verrassing”, een lange slinger van ongeveer 40 personen voor ons. Staan allemaal te wachten om in te kunnen checken, kleine 20 minuten later staan we binnen.

Eerste kennismaking

Wat een mooi resort is het toch, lekker veel sauna’s waar genoeg keus is voor de beginnende, dan wel de wat gevorderde sauna-ganger. Buiten oogt alles lekker ruimtelijk, we hebben het geluk dat het heerlijk weer is, besluiten een ligbedje op te zoeken. Helaas zijn alle ligbedden bezet, maar ook veel door handdoeken die overduidelijk geplaatst zijn om te reserveren. Bij de huisregels staat uitdrukkelijk vermeld dat dit niet toegestaan is, helaas hebben een groot aantal mede sauna-gangers niet het fatsoen zich daar aan te houden.

Handdoeken

Ik vind het overigens een verantwoordelijkheid voor de medewerkers van Veluwse Bron om daar dan ook wat mee te doen, je kunt het niet aan de gasten overlaten om dit te “handhaven”. Het is triest dat het eigenlijk moet maar ík voel me niet geroepen om handdoeken van anderen te verwijderen, dus vind ik dit (zoals gezegd) de verantwoordelijkheid van Veluwse bron, óf je zorgt er voor dat er genoeg (= meer) ligbedden zijn.

De sauna

Genoeg daarover, na een aantal sauna-gangen te hebben gehad besluiten we buiten op het terras te gaan lunchen. We bestellen wat te drinken (cola light en Jus de orange) en wat te eten (broodje gerookte kip en een uitsmijter). Het drinken word bezorgd, tijdens het neerzetten daarvan laat de serveerster twee glazen karnemelk van haar dienblad schuiven die (met alle denkbare gevolgen) op het salontafeltje belanden, gevolg: glazen stuk, tafel en lounge-set compleet onder de karnemelk alsook mijn benen en badjas.

De serveerster

Terwijl de serveerster zich meerdere malen hardop afvraagt wat er, voor het eerst sinds een jaar, fout gaat, raap ik de scherven her en der op. Voor de duidelijkheid, excuses worden niet aangeboden. Niet dat dat voor mij perse had gehoeven, dit soort dingen gebeurt nu eenmaal, maar was wel net zo netjes geweest. Wat ook netjes zou zijn geweest was een doekje om mijn benen en badjas af te poetsen, deze bleef helaas uit. Ik ben daarop maar onder de douche gesprongen om me af te spoelen, de badjas maar uitgespoeld want van de zurige karnemelklucht werd ik niet zo heel vrolijk.

Ik vind overigens dat dit anders opgelost had moeten worden, Veluwse Bron had op zijn minst een badjas van het resort (voor die dag) kunnen aanbieden. Zij zullen toch ook begrijpen dat het geen feest is om nog een hele dag door te brengen in een badjas die met de minuut zuurder gaat ruiken? Ik heb nog per email deze verbeterpuntjes bij de Veluwse Bron neergelegd, de reactie die ik kreeg was een erg standaard e-mail:

Niet naar wens

Het is spijtig van u te vernemen dat uw bezoek aan de Veluwse Bron niet geheel naar wens is verlopen. Onze medewerkers doen altijd hun uiterste best om onze gasten een fijne dag te bezorgen. Wij vinden het vervelend dat onze medewerkers niet correct gehandeld hebben na het betreffende voorval. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij hebben uw opmerkingen met de floormanagers besproken en zij gaan er alles aan doen om herhaling te voorkomen.

Wij hebben uw klacht met de directie besproken. De directie heeft afdeling Facilitair op de hoogte gesteld over uw e-mail en zullen alles in werk stellen om herhaling te voorkomen en de hygiëne nauwkeurig te waarborgen.

Helaas kunnen wij niet terugdraaien wat er is gebeurd. Wel gaan wij er alles aan doen dit in de toekomst niet meer voor te laten komen. Wij danken u daarom nogmaals dat u onderstaande mail gestuurd heeft.

E-mail

Wij vertrouwen erop uw opmerking naar tevredenheid beantwoord te hebben en zien u graag weer in de Veluwse Bron. Heeft u nog vragen, opmerkingen of andere suggesties dan kunt u contact opnemen met een van onze frontoffice medewerkers, telefonisch bereikbaar op 0578-688 888 of per mail op [email protected] mailto:[email protected] .

Met vriendelijke groet,


San (kritische consument)

Vervolg E-mail

Sauna Emst is helaas niet in gegaan op de specifieke dingen die ik heb aangegeven (ook nog een ander puntje, kom ik dadelijk op, verderop in de review). Krijg door deze reactie niet echt de indruk dat er écht naar mijn e-mail is gekeken. Had op zijn minst een gratis arrangement verwacht van een paar honderd euro (rustig aan, is maar grapje.

Serieuze note: Ik heb zelf op een backoffice van een groot customerservice gewerkt en weet dus uit ervaring dat enig aanbod (hoe klein ook) wel degelijk een ander gevoel van customer-experience overbrengt. Enne, met de directie overlegd? serieus? die hebben niets beters te doen?

Opgietingen

Anyway, s’middags hebben we nog heerlijk van een aantal sauna’s gebruik gemaakt, heerlijke opgietingen beleefd door Anies (?) wat een goede muzieksmaak, saunagang met Carlos Santana, ook die van Thea, goede uitleg vooraf, het bekende stukje fruit én een cooldown in het meertje . Mijn vrouw heeft nog deelgenomen aan een klankschalen-sessie. Die was “ok” zij gaf aan bij andere thermen betere meegemaakt maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak. Waar zij wel wat moeite mee had is dat diegene die de sessie verzorgde haar zweet over mijn vrouw druppelde. Kan ik me voorstellen maar weet eerlijk gezegd ook niet hoe dit bij anderen gaat.

Diner hebben we overigens ook gebruikt bij de Veluwse Bron, we hebben gebruik gemaakt van het diner-buffet. Die was heerlijk (net als de lunch overigens) wat ons wel opviel was de enorme hoeveelheid (grote stofvlokken) die over de vloer rolde. Dat was niet het enige , op de roomdividers, die op armhoogte naast je tafeltje staan, lag ook een dikke laag stof. Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over een laag stof wat in 1,2 dagen ontstaat.

E-mail

Sommige hadden “getekend” in het stof, dus ik ben niet de enige geweest die het is opgevallen. Jammer, erg jammer ,vooral omdat het in het restaurant is. Daar dien je er (in mijn ogen) zeker voor te zorgen dat het onberispelijk schoon is.

Tot slot

We hebben een heerlijke dag gehad in Veluwse bron. die we rond 22:00 hebben afgesloten.

zou ik wat veranderen aan Veluwse bron? Zeker! de stoomsauna “boven”. Daar is een waterval in gemaakt wat verschrikkelijk veel herrie maak, van rust is daar geen sprake, tevens laat alle verf van de vloer los. Aangezien daar niemand te vinden was over de dag zijn we niet de enige die deze stoomcabine links laten liggen.

Tot de volgende review!

Groet,


ine

Hallo

heb enkele reacties gelezen.
wat moet ik hiermee.
De ene heeft overal moeite mee en commentaar op en de ander vindt bijna alles goed.

Had willen boeken, maar ben wat afgeschrikt


Johanna

Beste Ine

ik kom reeds jaren vanuit Breda speciaal naar de Veluwse Bron. Ik vind het ondanks wat minpuntjes de allerbeste sauna van Nederland, en ik ben een doorgewinterde saunagangster!
Er is sprake van geld terug als het je echt niet bevalt- zie; eerste keer naar de sauna.
De leiding is vrij arrogant maar daar heb je bijna geen last van als je weinig kritiek hebt.

Veel plezier, Ine!


Raoul

Wat een fantastische sauna, maar zeer klantonvriendelijk. Meer dan een half uur in een veel te lange rij voordat je eindelijk bij de receptie bent aangekomen. En vanaf dat moment overvolle sauna’s doordat er veel te kwistig is omgesprongen met voordeelacties. Geen enkel moment het gevoel dat je in deze pracht sauna kunt relaxen. Volle cabine’s en zwembaden. En een heel vreemd systeem voor de aufgusgietingen. Daarvoor moet je een half uur vooraf een kaartje halen. Gedoe. Aantal opgietingen is overigens erg matig. Op klachten wordt niet gereageerd en beloftes om contact op te nemen worden niet nagekomen. Bel je zelf dan maar op blijf je minutenlang in de wacht zonder dat er wordt opgenomen.

Op deze manier ontstaat er een tweede Zwaluwhoeve die bekend staat om zijn enorme drukte. Mij zien ze voorlopig niet terug.


Peter

Afgelopen woensdag (16-9) weer een keer naar Sauna Emst gegaan en er moet me toch iets van het hart. Het begint meer en meer te lijken op de Zwaluwhoeve oude stijl. Voor wie daar een goed gevoel bij kreeg: dit is niet positief bedoeld. De faciliteiten zijn nog steeds heel mooi/goed maar de acties trekken ook mensen die nog niet door hebben hoe je je gedraagt in een sauna, praten waar het niet gewenst is en niet met het hele lichaam op de handdoek zitten. Daarnaast is het overduidelijk dat het restaurant de dragende pijler is.

Absurde prijzen en bediening die gek genoeg verslapt als het wat rustiger wordt. Wat te denken van een glas wijn (gewoon uit een tap) voor bijna 4 euro en een appelgebakje ter grote van een klein bierviltje eveneens bijna 4 euro. En dan het dinerbuffet, zonde van het geld want, matige gerechten en keuze en zelfs geen eenvoudig dessertbuffet. Dat laatste wordt op de menukaart niet genoemd (niet dat het inclusief is maar ook niet dat het er niet bij hoort). Het alternatief, een simpele ijscoupe voor 6.50, kassa. Nee, Veluwse bron behoorde tot onze toppers maar dat is nu even afgelopen.


h.regelink

mijn man werd gisteren onwel in de sauna veluwse bron in emst, en wij willen de mensen van de sauna een groot compliment geven, lieten mijn man geen moment meer alleen tot aan de auto werd hij weggebracht, werden op gehaald door vrienden, mijn man kon niet rijden.
Personeel VELUWSEBRON hartelijk BEDANKT.
Wij komen zeker terug.


Servaas

Ben je van plan een dagje naar de #sauna te gaan? Ga dan NIET NAAR DE Veluwse Bron. Wij hebben er ONDER STROOM gestaan. Ook andere gasten hebben een schok gekregen.

We hebben ze nu anderhalve week de tijd gegeven te reageren op de serieuze klacht maar tot heden geen resultaat. Daarom hier de korte versie van we 14 september hebben gestuurd:

“Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst bij de Veluwse Bron geweest. Ik was hier erg positief over tot het moment dat we bij het bubbelbad buiten allemaal een behoorlijk krachtige stroomstoot hebben gekregen.

We hebben gezien dat ook andere gasten een schok hebben gekregen.

Vanzelfsprekend heb ik dit direct aan 1 van jullie medewerkers gemeld? Maar voor ons was op dat moment de lol er echt wel af.”

Nu al 10 dagen geen reactie op onze klacht! Vandaar de publieke waarschuwing. Ze hebben hun kans gehad!


8 gedachten over “Veluwse Bron – Sauna Emst (Epe) Gelderland – SaunaGids

  1. P+H

    wij zijn op 6 juli in de Veluwse Bron geweest bij binnenkomst veel mensen om in te checken we schrokken een klein beetje dit gaat lang duren dachten we, maar tien minuten later stonden we binnen. hebben binnen niet veel gemerkt van de grote hoeveelheid bezoekers het complex is groot genoeg. we hebben er een leuke dag gehad. het was in het begin even zoeken, want waar moet je beginnen als er zoveel keuze is? het wees zich eigenlijk na een aantal minuten vanzelf. nog een klankschalensessie mee gemaakt vond ik persoonlijk heel aangenaam. al met al een mooie sauna en we komen er zeker nog eens terug.

    Reageren
  2. bas

    Onvriendelijke personeel bij de receptie. Te druk, te veel aanbiedingen en veel te duur. In eerste aanleg was dit een oase van rust, waar het goed ontspannen was. Daar is nu een einde aan gekomen. De Zwaluwhoeve 2!

    Reageren
  3. remco

    Sauna gaat ten onder aan al die acties. Als je naar binnen wilt sta je eerst een half uur in de rij voor de receptie, waar je echt bot behandeld wordt. Cursus klantvriendelijkheid zou niet misstaan hier.
    Verder overvolle saunacabines…omdat ze teveel mensen binnelaten

    Reageren
  4. zijpveld

    ben ik nu op het werk of zo veel vrouwen praten over hun werk waar ik ook was kruden bat lichbet zwenbat enz het utersten hoekje van teras uitgezocht voor een bakie en ja hoor weer 4vrouwen kom nast me ziten praten over het werk ga in de catinen van juli werk zite n in een voetbatje en madag zeker praten hoe vijn het was in de sana bubelbaden waren stuk geen melding van gemaakt soep is kout uit blik eeten voor veel€ onder de maat lichbeden onder de vogel poep voor de lunes gereseveert naar moest een tafel zoeken waar geen bortje gereseveert op stond naar die waaren bezet naar 3keer vragen een tafel toe gewezen waar gereseveert op stondwat een gekenhuis hier ik kom hier niet meer

    Reageren
  5. Henry

    Een zeer ruim opgezette sauna.
    Dit in tegenstelling tot de ruimte die 4 heel grote vissen op het saunaplein is toegedacht.
    In ongeveer 1 kubieke meter water waarin ook nog eens grote plasticplant is neergezet, kunnen de vissen 50 cm. naar boven of opzij bewegen (zwemmen kan je dat niet noemen).
    Maar dan moeten de andere vissen wel even opzij gaan want anders lukt ook dat nauwelijks.
    Een trieste vertoning die ik ook al 2 keer heb aangegeven bij de Bron.
    Geen antwoord en dus houdt het voor mij dan op.
    Bussloo is ook minstens zo goed.

    Reageren
  6. Herman

    Mooi compex, echter bij de afrekening zagen wij pas thuis dat wij voor een fors bedrag waren aangeslagen voor diverse dure alcoholische dranken die geen van ons heeft besteld. Dit werd veroorzaakt door een verwisseling bij de afrekenbalie met een bandje van een ander persoon. Dit hebben wij bij de directie kenbaar gemaakt. Los van het feit dat je gewoonweg als een klein kind wordt afgepoeierd, heeft men geen enkel klantgevoel of klantbelang. We werden keer op keer met een kluitje in het riet gestuurd. Door hen werd alleen maar aangegeven dat het niet hun schuld was en dat wij zelf de bon moesten controleren. Daar zijn wij het mee eens, echter is er ook nog iets als klantvriendelijkheid. Wij eten geen boterham minder hierdoor, maar meedenken met je gasten zou toch wel fijn zijn. Aangegeven dat we vaak met een groep komen en altijd naar volle tevredenheid. Ook hierop geen enkele coulante reactie. Hier hebben wij allemaal een heel vervelende nasmaak aan over gehouden. Voor ons hoeft het niet meer, deze mensen hebben nog nooit een training klantvriendelijkheid gehad. Lekker slim van hen! Not! Zijn een grote groep trouwe bezoekers kwijt. We gaan wel naar Bussloo, deze schijnt tegenwoordig erg goed te zijn.

    Reageren
  7. Rene

    De vertroetel cheque werd een bron van frustratie. Na een fijne dag sauna werd deze cheque NIET VERZILVERD! We hebben hem kado gekregen en hij was niet verlopen! Er is voor deze cheque een bedrag van 50 euro betaalt. We moesten het hele bedrag nog eens zelf betalen. Terwijl je een geldig waardepapier hebt. Wat een slechte service!! Hier scoor je niet mee als je iemand wilt vertroetelen! Nu maar zien dat je je geld terugkrijgt…

    Reageren
    1. Deborah

      Vorige week maandag bij de Veluwse bron geweest en ook ik doe dit NOOIT meer. Reservering via de website van de organisatie gedaan met een voucher die mij dochter met de Amersfoortse marathon had gekregen.
      Bij binnenkomst zag de receptioniste dit in het systeem en vroeg mij vervolgens om de voucher welke ik vervolgens inleverde.
      Aan het einde van ons bezoek liepen wij naar de receptie om onze eindrekening netjes te betalen. Het eindbedrag was tot mijn verbazing hoger dan dat ik in mijn hoofd had en gaf dit ook gelijk aan. Volgens de receptioniste moest het allemaal kloppen, na bijna de hele dag in de sauna geweest te zijn waren mijn dochter en ik erg moe dus heb ik maar betaald. De volgende dag heb ik thuis de rekening nagerekend en kwam toch echt weer tot de conclusie dat er €20,95 te veel is berekend.
      Vervolgens de organisatie via mail hierop gewezen en gevraagd het te veel betaalde bedrag terug te storten.
      Nou wil de organisatie niet meewerken en houdt vol dat de rekening klopt.
      in de mail geven ze aan dat ik de voucher had moeten inleveren wat ik dus heb gedaan want de receptioniste vroeg mij om de voucher.
      indien ik niet snel mijn geld terug heb ga ik het juridisch aanpakken! Ik kom hier dus nooit meer, wat een onprofessionaliteit dat de klant dupe wordt van een fout die bij de receptie wordt gemaakt. En dan heb ik het niet eens over een omelet die ik bij de lunch heb besteld, rosbief kaas, kaas was niet eens gesmolten ;-(. Lopend buffet dinner is ook een afrader, enige positieve is de saunafaciliteiten, genoeg aanwezig. Al met al zou ik niemand deze sauna aanraden en hoop dat ik mijn te veel betaalde geld snel terug heb.

      Reageren

Laat een reactie achter op Henry Reactie annuleren

Vul je voornaam en e-mail in. Je e-mail wordt niet gepubliceerd.